Naukowcy odkryli "koto-lisa". To może być nowy gatunek

Badacze odkryli na Korsyce gatunek ssaka, który wcześniej nie był zidentyfikowany naukowo. Lokalni mieszkańcy nazywają zwierzęta "koto-lisami"

Aktualizacja: 21.06.2019 04:59 Publikacja: 20.06.2019 18:08

Gatunek dzikiego kota przez lokalnych mieszkańców nazywany jest ghjattu volpe. Zwierzęta te wywołuje lęk głównie wśród pasterzy, którzy obwiniają je o ataki na kozy i owce.

W ciągu ostatniej dekady naukowcy próbowali zdobyć więcej informacji na temat tych zwierząt. Sztuka udała się badaczom współpracującym z francuskim Narodowym Urzędem Łowiectwa i Dzikiej Przyrody (ONCFS).

Wierzymy, że jest to dziki gatunek, który był znany, ale nie zidentyfikowany naukowo. To bardzo niepozorne zwierzę, które funkcjonuje nocą - powiedział Pierre Benedetti z ONCFS. - To wspaniałe odkrycie - dodał.

Kotolis został tak nazwany z powodu swojego koloru. Gęsto owłosiony kot ma rdzawy kolor i czarne łapy.

Są one znacznie większe od kotów domowych. Mierzą około 90 cm długości, mają krótsze wąsy i dłuższe zęby. Gruba warstwa sierści ma je chronić przez kleszczami i pchłami.

Zainteresowanie tym gatunkiem wzrosło  w 2008 roku po złapaniu w kurniku jednej z samic. W 2016 roku naukowcom udało się złapać pierwszego koto-lisa.

- Jego DNA różni się od europejskiego żbika. Jest zbliżony do afrykańskiego kota leśnego, ale jego dokładna identyfikacja nie została jeszcze ustalona - mówi Benedetti.

Deszcz podczas burzy może uratować życie. Mokra skóra zmniejsza skutki pioruna