Konkurs  promuje wysokie standardy obsługi klienta oraz tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi i przedsiębiorcami. Zakończenie konkursu i rozdanie dyplomów, zaplanowane jest na 29 czerwca 2016 r.

Organizatorami konkursu są ministerstwo finansów i Business Center Club.  Przyznawane od 2003 r. wyróżnienia są wyrazem uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów skarbowych, tym samym dla umiejętności i kompetencji pracowników administracji podatkowej.

- Jedną z najważniejszych grup podatników są przedsiębiorcy. To oni, organizując działalność gospodarczą, przyczynia się do zasilania budżetu państwa: bezpośrednio z podatków wnoszonych przez firmę i pośrednio - z podatków płaconych przez pracowników tam zatrudnianych. Relacje między administracją skarbową a przedsiębiorcą powinny być przyjazne na tyle, na ile pozwala na to ich naturalne umiejscowienie w rzeczywistości gospodarczej i prawnej - czytamy na stronie internetowej BCC

Jakie są zasady konkursu? Przedsiębiorcy wypełniają ankiety, w których wybierają najlepiej ich zdaniem funkcjonujące urzędy skarbowe w Polsce. Oceniają jakość obsługi w urzędach oraz łatwość komunikacji i kompetencje ich pracowników. Te urzędy skarbowe, które zdobędą największą ilość punktów w ankietach, otrzymają tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy". Prawo używania tytułu przysługuje przez rok, do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.

Szczegółowe informacje na temat konkursu są dostępne na stronie internetowej Business Centre Club.