fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dobra Firma

Duet idealny: magazyn do wynajęcia i własna działalność gospodarcza

Wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących działalność gospodarczą w domu, mieszkaniu lub wynajmujących pokój w biurowcu, zmaga się z problemem braku miejsca do przechowywania towarów, materiałów marketingowych czy dokumentacji firmowej. Jak rozwiązać tę sytuację, bez ponoszenia wysokich kosztów? Czy wykorzystać w tym celu magazyn do wynajęcia w self storage?

Przemek Główczewski z Kangu Self Storage przyznaje, że coraz większą grupę klientów magazynu do wynajęcia stanowią nie tylko osoby prywatne, ale przede wszystkim przedsiębiorcy: - Obecnie wielu właścicieli firm, w tym także małych – jednoosobowych, rezygnuje z drogiego wynajmu biura, decydując się na pracę we własnym domu. To przedstawiciele pokolenia, które komunikuje się ze swoimi klientami drogą mailową czy telefoniczną, mogąc realizować służbowe obowiązki tak samo w pomieszczeniu, jak i na ławce w parku czy w kawiarni. To sprawia, że tradycyjne biuro – przynajmniej w teorii – jest im niepotrzebne – tłumaczy ekspert.

A co z dokumentami i innymi materiałami firmowymi?

Oczywiście praca w domu bez wynajętego, dużego biura ma swoje plusy i minusy. Szczególnie problematyczne może być znalezienie odpowiednio dużego miejsca, potrzebnego do przechowywania firmowych dokumentów, jak i innych materiałów – np. promocyjnych, marketingowych czy sprzedawanych towarów, jeżeli przedsiębiorca działa w branży e-commerce.

Z tych powodów niektórzy przekształcają na magazyn własny garaż, piwnicę, strych czy komórkę lokatorską. Nie jest to jednak dobra decyzja. Dlaczego? Ponieważ firmowe dokumenty i inne materiały oraz towary związane z prowadzoną działalnością gospodarczą muszą być przechowywane w warunkach niegrożących uszkodzeniem czy zniszczeniem. Powinno się także zadbać, by miejsce ich gromadzenia było niedostępne dla osób nieupoważnionych.

Co ważne, część obwarowań regulują przepisy prawa, w tym Prawo pracy, zgodnie z którym „pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone ani znajdować się w nieprzystosowanej piwnicy lub na strychu budynku”. Bo właśnie wilgoć, pleśń, obecność gryzoni oraz ryzyko włamania czy dostępu ze strony osób nieupoważnionych są głównymi zagrożeniami, z którymi mierzą się przedsiębiorcy, wybierający garaż czy komórkę lokatorską na miejsce przechowywania firmowych przedmiotów. Równie ryzykowne są strych i piwnica, w którym panują zdecydowanie niekorzystne warunki atmosferyczne, sprzyjające niszczeniu wrażliwych przedmiotów. Poza tym pozostaje jeszcze jedna kwestia, tj. miejsce potrzebne na przechowanie większych przedmiotów, jak np. tymczasowo nieużywanych mebli biurowych czy sprzętów elektronicznych. Umieszczenie ich w domu czy pozostawienie w biurze to nic więcej, jak tylko niepotrzebne zagracanie przestrzeni.

Gdzie więc przechowywać firmowe dobra?

Rozwiązaniem optymalnym, ze względu na logistykę i koszty, jest magazyn do wynajęcia. Plusem jest elastyczny okres takiego najmu, niewielkie koszty, w porównaniu do konieczności wynajęcia dodatkowej przestrzeni biurowej, a także możliwość dopasowania wielkości boksu do firmowych potrzeb oraz pełne zabezpieczenie przed dostępem ze strony osób nieupoważnionych. – Dla klientów biznesowych, w tym biur rachunkowych, chcących przechowywać dokumentację księgową czy przedsiębiorców działających w branży e-commerce, nie bez znaczenia pozostaje fakt, że wszystkie nasze obiekty wyposażone są w najwyższej jakości zabezpieczenia przeciwpożarowe oraz najnowocześniejszy system monitoringu i kontroli dostępu. Dodatkowo każdy wynajmujący ma możliwość wykupienia dodatkowej, indywidualnej polisy ubezpieczeniowej – podsumowuje Przemek Główczewski.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA