Polska staje się centrum logistycznym Europy

Nasz kraj przejmuje strumień towarów do tej pory płynący przez Niemcy.

Publikacja: 15.12.2015 21:00

Polska staje się centrum logistycznym Europy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

– Od wielu miesięcy zmniejsza się wolumen kierowany do dużych portów przeładunkowych Europy Północno-Zachodniej, takich jak Hamburg czy Brema. W ostatnim czasie spadł o ok. 3 proc., podczas gdy w polskich portach wzrósł o ok. 10 proc. – wskazuje Andrzej Kozłowski z zarządu firmy Rohlig Suus Logistics.

Rosnąca popularność polskich portów wynika z redukcji cen. – Armatorzy przez cały rok borykali się z problemem wypełnienia statków. Mieli do dyspozycji olbrzymie kontenerowce, które przynajmniej w części woziły powietrze. W efekcie średni roczny koszt frachtu oceanicznego obniżył się o 30–40 proc. – szacuje Piotr Kozłowski, dyrektor Biznesu Oceanicznego w DB Schenker Logistics. – Różnica w koszcie transportu oceanicznego spadła z kilkuset do tylko kilkudziesięciu dolarów – podkreśla.

Pozostało 84% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Dane gospodarcze
Polacy w lepszych nastrojach konsumenckich. Ale plany zakupowe skromne
Dane gospodarcze
Członkini RPP Iwona Duda: Nie widzę szans na obniżki stóp procentowych w tym roku
Dane gospodarcze
Popyt konsumpcyjny w górę, inflacja w dół
Dane gospodarcze
Ludwik Kotecki z RPP: Inflacja może wzrosnąć już w kwietniu-czerwcu
Dane gospodarcze
Węgrzy znów tną stopy procentowe