Niemiecki rynek nadal pozostaje głównym partnerem polskiego eksportu

Udział Niemiec w naszym eksporcie stale rośnie. Słabnie sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji.

Publikacja: 14.03.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

Polski eksport dobrze zaczął kolejny rok. W styczniu wartość zagranicznej sprzedaży rodzimych firm wyniosła 13,88 mld euro. To o 1,5 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Mamy także dodatnie saldo w handlu zagranicznym: jak podał w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny, przy imporcie wartym niespełna 13,17 mld euro i nieznacznie mniejszym niż rok wcześniej wyniosło 717 mln euro.

Dobry wynik eksportu to efekt rosnącej sprzedaży w krajach rozwiniętych.

Pozostało 86% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Dane gospodarcze
Polacy w lepszych nastrojach konsumenckich. Ale plany zakupowe skromne
Dane gospodarcze
Członkini RPP Iwona Duda: Nie widzę szans na obniżki stóp procentowych w tym roku
Dane gospodarcze
Popyt konsumpcyjny w górę, inflacja w dół
Dane gospodarcze
Ludwik Kotecki z RPP: Inflacja może wzrosnąć już w kwietniu-czerwcu
Dane gospodarcze
Węgrzy znów tną stopy procentowe