Korespondencja z Cannes
Kiriłł Serebrennikow jest w Cannes nieobecny. Dyrektor artystyczny moskiewskiego teatralnego Centrum Gogola i znakomity reżyser filmowy, twórca m.in. „Ucznia" o niebezpieczeństwach ideologizacji życia społecznego, został zatrzymany prawie rok rok temu, podczas realizacji zdjęć do „Lata".
Zarzucono mu zdefraudowanie 70 mln rubli z „państwowych dotacji, które w latach 2011–2014 miały być przeznaczone na projekt Platforma", mimo że spektakle powstały i cieszyły się powodzeniem. Ma prawo opuszczać dom na dwie godziny dziennie, przyjmuje współpracowników i w domu dokończył film „Lato", o rodzeniu się w Leningradzie muzycznej alternatywy, oparty na pamiętnikach Natalii Naumienko.
Na ekranie młode chłopaki i dziewczyny słuchają w Związku Radzieckim lat 80. Lou Reeda, Sex Pistols, T. Rex, The Clash, Iggy'ego Popa. Mike Naumienko, lider Zoopark, toczy walki z cenzurą i porywa widownię koncertów organizowanych pod uważnym okiem władzy. I wspiera młodego muzyka Wiktora Tsoi.
W dusznej komunistycznej atmosferze punkrockowa muzyka to bunt i wolność, ale Serebrennikow proponuje też delikatną opowieść o miłosnym trójkącie. Obserwuje uczucie łączące Nataszę Naumienko z Wiktorem.