fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Telekomunikacja

Grupa Cyfrowy Polsat jesienią może podnieść ceny. Bo 5G kosztuje?

Najpierw ceny abonamentów dla nowych klientów podniósł Orange Polska, potem Play Communications, a teraz droższych taryf z usługami telekomunikacyjnymi nie wyklucza Cyfrowy Polsat, właściciel sieci komórkowej Plus oraz Netii.

– Budowa wartości ryku jest kluczowa m.in. ze względu na inwestycje, jakie czekają branżę. Decyzja co do modyfikacji oferty cenowej to ważny krok i rada nadzorcza spotkała się w tej sprawie z zarządem. Z tego co wiem, zarząd przeprowadził już analizy i przegląd ofert i na jesieni zostaną wprowadzone nowe cenniki. Wprowadzenie ich jesienią zbiegnie się również z uruchomieniem naszych nowych systemów IT i sprzedażowych. Dlatego wolimy poczekać te kilka miesięcy – poinformował w odpowiedzi na pytania agencji Reuters, Zygmunt Solorz, założyciel i główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu.

Pytany, czy można założyć, że to koniec walki cenowej operatorów w Polsce odpowiedział wymijająco: – Nikt nigdy tej wojny tak naprawdę oficjalnie nie wypowiedział, więc nie będzie też formalnego podpisania traktatu ją kończącego. Można założyć, że wszyscy już wiedzą, że nie można w nieskończoność obniżać cen – uważa miliarder.

Zdaniem Solorza, aby rynek był zdrowy, musi być właściwie zbilansowany. – W ostatnich latach ceny usług telekomunikacyjnych spadały, natomiast rosła inflacja, wprowadzano wciąż nowe regulacje na poziomie krajowym czy europejskim, które stanowiły istotne obciążenie dla operatorów, a dodatkowo jesteśmy branżą, która cały czas musi inwestować. Skoro wprowadza się nowe przepisy, które powodują ubytek przychodów i wzrost kosztów, to nawet przy cięciach kosztów dotychczasowy poziom cen był nie do utrzymania – powiedział Zygmunt Solorz.

Zwrócił uwagę, że telekomy w Polsce wydają na zakup infrastruktury tyle samo, co telekomy w takich krajach jak Wielka Brytania, czy Szwajcaria, ale ceny usług telekomunikacyjnych w tych krajach są nominalnie dużo wyższe niż u nas.

Polacy chcą oglądać atrakcyjne treści i coraz częściej są gotowi za to płacić

– Ponadto rozwój naszej gospodarki na bieżąco przekłada się na szereg pozycji kosztowych. Zatrudniamy kilka tysięcy pracowników i musimy dbać o ich satysfakcję. Posiadamy też kilka tysięcy rozsianych po całej Polsce obiektów telekomunikacyjnych – każdy z nich potrzebuje zasilenia coraz to droższą energią elektryczną, ponieważ jej ceny dla przedsiębiorstw raczej nie uchronią się przed wzrostami. To dotyczy każdego polskiego operatora, dlatego między innymi w tym kontekście nie dziwią ostatnie decyzje branży związane ze zmianami cen usług telekomunikacyjnych. Kiedyś wszyscy obniżali ceny, teraz trend zmienia się i dotyczy to wszystkich, w tym nas – odpowiedział Zygmunt Solorz.

Z jego wypowiedzi wynikałoby, że grupa będzie miała w ofercie propozycje zarówno dla klientów wrażliwych na cenę i mniej zamożnych, jak i takich, którzy chętnie abonują usługi premium. – Zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom zarówno tych, którzy nadal muszą bardzo rozważnie gospodarować swoim budżetem rodzinnym, jak i tych, którzy oczekują od nas dalszego rozwoju jakości naszych usług. Zasobność portfela polskiego konsumenta wyraźnie się poprawia, a co za tym idzie jego oczekiwania co do oferty. Wyraźnie widzimy to np. po dużej popularności oferowanych przez nasze kanały telewizyjne treści premium. Polacy chcą oglądać atrakcyjne treści i coraz częściej są gotowi za to płacić, a naszą rolą jest dostarczyć im produkty i treści, które spełnią ich oczekiwania – ocenił Zygmunt Solorz.

– Jako branża nowoczesnych technologii musimy cały czas rozwijać się i inwestować i są to najczęściej dość poważne inwestycje. A 5G to nie jest po prostu nowa technologia, to rewolucja, z którą wiąże się perspektywa kolejnych inwestycji w częstotliwości i potencjalnie nowe nadajniki. Nasze stanowisko jest przy tym takie, że aby skutecznie i szybko wdrożyć w Polsce tę technologię, trzeba myśleć o jednej sieci i jednej infrastrukturze. Tym bardziej, że jedna sieć to cztery razy mniej nadajników i problemów z tym związanych niż gdyby każdy z czterech dużych operatorów chciał budować oddzielnie. Na pewno jest to również bardzo ważny projekt z punktu widzenia interesów państwa – podtrzymał założyciel Polsatu.

Podwyżki wprowadzone przez Orange Polska i Play polegają na wprowadzeniu abonamentów droższych o 5-10 zł od wcześniejszych o analogicznej konstrukcji, przy czym nowe są wzbogacone o dodatkowe pule usług do wykorzystania lub nowe usługi. Telekomy realizują w ten sposób strategię „more for more” (więcej za więcej).

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA