fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Telekomunikacja

Szturm dzieci i nauczycieli. Zatkała się internetowa platforma dla szkół

Adobe Stock
Librus leży, Librus świeci na niebiesko – przekazywali sobie dziś rano rodzice uczniów w mediach społecznościowych. Jak tłumaczy prezes firmy, popularna platforma internetowa dla szkół przeżywa oblężenie. I prosi o zrozumienie.

Obowiązek nauki zdalnej wprowadzony przez rząd na czas epidemii koronawirusa sprawił, że więcej nauczycieli i rodziców uczniów szuka internetowych narzędzi do prowadzenia zajęć. W efekcie dziś rano stali użytkownicy platformy Librus mieli problemy. System nie działał przez około godzinę. Były problemy z zalogowaniem się, a gdy ta przeszkoda została pokonana – okazało się, że zawartość nie ładuje się poprawnie.

Librus Synergia to platforma do kontaktu nauczycieli z rodzicami uczniów lub samymi uczniami. Zawiera np. moduły z zadaniami domowymi, zrealizowanymi tematami, plikami szkoły i wiadomościami.

„Informujemy, że obecnie występują chwilowe problemy techniczne, które mogą utrudniać zalogowanie się oraz korzystanie z rozwiązania LIBRUS Synergia. Pracujemy nad tym, aby pełna sprawność systemu została przywrócona” – brzmi oficjalny komunikat firmy.

„Blisko połowa Polski korzysta z Librusa, który stał się w ostatnich dniach głównym, narodowym kanałem edukacji zdalnej. Obciążenie z dnia na dzień rośnie. Wzrosty z którymi się mierzymy, to nie kilkaset procent, a kilka tysięcy procent. Rozbudowy przepustowości trwają w sposób nieprzerwany od kilku tygodniu bez żadnych dodatkowych kosztów dla szkół. Prosimy o wyrozumiałość. Nasi ludzie pracują non-stop, podobnie jak służba zdrowia. Przewidujemy że do około godziny czasu platforma powinna ruszyć. Może znacznie szybciej. Robimy co możemy” – napisał w odpowiedzi na nasze pytania Marcin Kempka, prezes Librusa.

Librus to jedna z dwóch najpopularniejszych platform dla szkół w kraju. Mimo to, nie wszystkie szkoły o niej do tej pory wiedziały. Epidemia koronawirusa to zmieni.

Nauczyciele zaczynają też korzystać z dodatkowych możliwości platformy a nie tylko z elektronicznego dziennika. Pokazują to dane tej firmy opisujące zainteresowanie dostępem do dysków sieciowych. Kilka dni temu Librus podał, że znacznie wzrosła liczba nauczycieli korzystających z rozwiązań dwóch głównych dostawców: Google i Microsoftu.

Do 18 marca ponad 84 tys. nauczycieli i dyrektorów dokonało integracji swojego konta w systemie Synergia Librusa z zewnętrznym dyskiem sieciowym. Przy czym tylko przez tydzień – 35,2 tys. pedagogów.

„W efekcie decyzji MEN nauczyciele masowo zainteresowali się szybkim wyborem zewnętrznego dostawcy usługi dysku online. W obecnej sytuacji dla większości z nich powierzenie swoich danych i materiałów rozwiązaniom chmurowym stało się najwygodniejszym rozwiązaniem. Potwierdza to dzienne tempo wzrostu liczby nowych integracji kont nauczycieli z dyskami sieciowymi dostępnymi w naszym systemie. W ciągu ostatnich 3 dni utrzymuje się ono na stałym poziomie 10 tys. integracji dziennie i w tym tempie powinno przekroczyć 100 tys. do końca bieżącego tygodnia” – podała platforma.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA