fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Telekomunikacja

UPC Polska odkrywa karty: smartfony i możliwe przejęcia

Adobe Stock
Prawie 1,5 mln abonentów miała w grudniu minionego roku największa – do niedawna – telewizja kablowa w kraju należąca do amerykańskiej grupy Liberty Global.

O 23,1, tys. gospodarstw domowych powiększył się w ostatnim kwartale 2019 roku zasięg sieci UPC Polska – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela kablówki.

UPC do niedawna było największym operatorem kablowym w kraju pod względem liczby abonentów. Od 1 lutego pozycja ta należy do grupy Vectry powiększonej o Multimedia Polska.

Ze sprawozdania Liberty Global wynika jednak, że UPC  nie zamierza na długo oddać pałeczki Vectrze. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia, kablówka kierowana przez Roberta Redeleanu pozyskała 18,2 tys. abonentów i miała ich w końcu grudnia prawie 1,5 mln (dokładniej 1,484 mln), podczas gdy połączone siły Vectry i Multimediów to około 1,7 mln abonentów. Część z nich Vectra będzie musiała sprzedać.

Ciekawostką jest, że w tabeli opublikowanej przez Amerykanów, pierwsza kolumna po abonentach ogółem, to posiadacze usługi dostępu do Internetu. Było ich w końcu grudnia prawie 1,23 mln, czyli o 18,2 tys. więcej niż we wrześniu, ale ciągle mniej niż płatnej telewizji (1,26 mln, wzrost o 18,8 tys. w kwartale).

To nie przeszkodziło właścicielowi kablówki w uwypukleniu roli internetu. Nie jest to przypadek. Jak pisaliśmy, telewizje kablowe zdając sobie sprawę z trendu zwanego „cord cutting” stawiają obecnie właśnie na usługę dostępu do Internetu. Nawet organizacja je zrzeszająca zmieniła nazwę.

UPC Polska odnotował natomiast w IV kw. ub. r. spadek liczby abonentów telefonii stacjonarnej: o 4,6 tys. do 674,4 tys.. Niemal tyle samo – 4,1 tys. abonentów – kablówka pozyskała dla swojej relatywnie młodej usługi telefonii mobilnej. W końcu grudnia mobilna Wirtualna sieć UPC miała 9 tys.  użytkowników.

W amerykańskiej walucie, przychody UPC Polska wyniosły w ub.r. 425 mln dol., czyli mniej niż w 2018 r. (440,7 mln dol. ). W przeliczeniu na złote, sytuacja wygląda inaczej, ponieważ w tym czasie dolar osłabił się. W złotych, przychody UPC Polska w 2019 r. wyniosły 1,63 mld zł. Rok wcześniej 1,59 mld zł.

Liberty Global jest też właścicielem 17 proc. udziałów  w ITI Neovision, operatorze satelitarnej Platformy Canal+. W końcu grudnia wyceniało swój pakiet na 122,4 mln dol.

Platforma ta może trafić na warszawską giełdę. 

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA