fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA IT

Producent prezerwatyw walczy ze zdjęciami dzieci

AFP
Masz dość zalewu słodkich zdjęć przeuroczych dzieci swoich znajomych na Facebooku? Producent prezerwatyw ma na to sposób.

Firma Skyn stworzyła darmową wtyczkę do przeglądarki Chrome, która skutecznie zablokuje wszystkie zdjęcia dzieci. Zamiast nich pojawią się na przykład fotografie jedzenia albo luksusowych aut, ewentualnie ubrań.

Pomysł na wtyczkę antydzieciową narodził się wraz z narodzinami syna brytyjskiego księcia Harry’ego i Meghan, Archiego Harrisona. Firma Skyn uznała, że niedawne narodziny royal baby mogą doprowadzić do nadmiernej liczby zdjęć dzieci publikowanych w mediach społecznościowych.

Wtyczka „Baby Blocker” automatycznie wykrywa zdjęcie dziecka na podstawie tagów stworzonych przez algorytmy Facebooka. Następnie na wizerunki małych dzieci nakłada fotografie związane z tematyką, która może zainteresować danego użytkownika. Według opisu twórców aplikacji pozwoli ona na więcej przyjemności z przeglądania i da 99,9 proc. pewności, że twój Facebook pozostanie wolny od dzieci”.

Skyn chce też zwrócić uwagę rodziców na to, że niekiedy nieprzemyślane publikowanie zdjęć swoich pociech może nieść za sobą wiele zagrożeń. Wielu rodziców chcąc pochwalić się swoim nowo narodzonym dzieckiem i uroczymi berbeciami, nie zdaje sobie sprawy z tego, że są one często publicznie dostępne. Nie tylko dla zirytowanych znajomych.

– Średnio rodzice dzielą się 1500 zdjęć swoich pociech od momentu urodzenia do 5 roku życia. Dla niektórych może być to zdecydowanie za dużo – uważa Jeyan Heper, prezes koncernu LifeStyle, właściciela marki Skyn.

Wtyczkę można pobrać na stronie chrome.google.com. (https://chrome.google.com/webstore/detail/the-baby-blocker/pihjdcihoedoafjfnflmjogoepcofbhl)

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA