fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gry i e-sport

Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

AFP
Zaczęły się największe w Europie targi branżowe Gamescom. Polskie studia bez kompleksów konkurują tam z globalnymi gigantami. W sieci pojawiło się już wiele zapowiedzi, zwiastunów i prezentacji.

Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem targów nowymi informacjami podzielił się największy polski twórca gier: CD Projekt. Zapowiedział „Cyberpunka” na Google Stadia (platforma umożliwiająca rozgrywkę na szerokiej gamie urządzeń) i ujawnił datę premiery trzeciej części „Wiedźmina” na Nintendo Switch – ukaże się ona w dystrybucji cyfrowej oraz pudełkowej 15 października. Osoby odwiedzające tegoroczny Gamescom będą mogły same sprawdzić nową wersję tytułu. Jest on obecnie dostępny w przedsprzedaży.

Z kolei „Cyberpunk 2077” ukaże się 16 kwietnia 2020 r. na PC, Xbox One i PlayStation 4. Premiera wersji na Google Stadia odbędzie się również w 2020 r. – ale szczegóły na temat tego wydania zostaną podane później.

„Cyberpunk” jest największą grą w historii CD Projektu. W trakcie targów, 23 sierpnia, odbędą się pierwsze kwalifikacje oficjalnego konkursu związanego z tą grą. Zwycięstwo w kwalifikacjach gwarantuje udział w finale, w którym łączna pula nagród wynosi 30 tys. dolarów.

Do Kolonii pojechało też CI Games, które pokazuje tam czwartą część „Snipera” oraz dwa tytuły z wydawnictwa spod szyldu United Label: „Röki” i „Eldest Souls”. Warto odnotować informację, która napłynęła na rynek w poniedziałek wieczorem: „Röki” będzie promowane przez Nintendo. Świadczy o tym fakt, że gra znalazła się wśród zapowiedzi produkcji na konsolę Switch.

– Cieszę się bardzo, że jeszcze przed premierą pierwszej gry z portfolio United Label zostaliśmy docenieni przez Nintendo. „Röki”, tworzone przez angielskie studio Polygon Treehouse, trafiło do grupy najważniejszych gier indie (gry niezależne – red.) na nadchodzący sezon jesień–zima. Nie oznacza to jeszcze sukcesu samej gry, ale jest jego istotnym wsparciem – mówi Marek Tymiński, szef CI Games.

Jak podkreśla Hanna Marszałkowska, reprezentująca Game Industry Conference, w tym roku Polska bije wszystkie rekordy w ramach stoiska narodowego, organizowanego przez GIC oraz długą listę partnerów. Całość stoiska zamyka się w 320 m kw., z czego dużą nowością jest 100 m kw. w tzw. strefie entertainment. Na stoisku jest 34 wystawców – począwszy od najmniejszych podmiotów, które skorzystały z programu stypendialnego, aż po dużych wydawców, którzy sami pokrywają swoje koszty. Eksperci spodziewają się, że co najmniej drugie tyle firm skorzysta z przygotowanej dla nich strefy spotkań biznesowych.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA