fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gry i e-sport

CD Projekt zarabia krocie na Wiedźminie

mat. pras.
Serial Netflixa mocno pomógł „starej” grze polskiego studia. Zanotowało rewelacyjne wyniki za pierwszy kwartał. Na rynek trafiła też informacja, że w promocję „Cyberpunka” zaangażuje się Agora. Pierwsza część kampanii zaplanowana jest na wrzesień, druga na listopad.

Właśnie opublikowano sprawozdanie finansowe CD Projektu – wiodącego polskiego studia produkującego gry oraz zarazem największej polskiej spółki na warszawskiej giełdzie. Zgodnie z oczekiwaniami wyniki za pierwsze trzy miesiące tego roku są bardzo dobre. Przychody urosły do niemal 193 mln zł z niespełna 81 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej urósł do 97,6 mln zł z 20,5 mln zł. Z kolei zysk netto poszedł w górę do prawie 92 mln zł z 17,7 mln zł. Bardzo dużą poprawę widać też na poziomie przepływów operacyjnych. Na koniec marca wynosiły 187 mln zł.

– To rekordowy pierwszy kwartał w historii grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3”, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent – liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Agora pomoże w promocji

CD Projekt obecnie pracuje nad grą „Cyberpunk 2077”, której premierę zaplanowano na 17 września. Mimo pandemii spółka podtrzymuje ten termin (pierwotnie premiera miała się odbyć w kwietniu, ale w styczniu studio ogłosiło że potrzebuje kilku dodatkowych miesięcy żeby doszlifować grę). Po premierze „Cyberpunka” tegoroczne zyski studia powinny eksplodować. Ile wyniosą? Poszczególne biura maklerskie mają różne prognozy, ale każda z nich zakłada, że tegoroczny zysk netto studia znacząco przekroczy miliard złotych.

Tymczasem na rynek właśnie trafiła informacja, że grupa Agora będzie wspierać kampanię reklamową „Cyberpunka”. Nowy tytuł będzie promowany w kampanii obejmującej wszystkie media Agory – m.in. tytuły prasowe, serwisy internetowe i stacje radiowe. Pierwsza część kampanii zaplanowana jest na wrzesień, a druga, zapewniająca wsparcie popremierowe – na listopad.

– Agora to nasz sprawdzony, wieloletni partner, z którym z sukcesem współpracowaliśmy już dwukrotnie, realizując kampanie promocyjne „Wiedźmina 2” oraz „Wiedźmina 3”. Jestem przekonany, że przygotowywana z rozmachem kampania „Cyberpunka 2077” dodatkowo wsparta siłą mediów Agory sprawi, że jeszcze więcej polskich graczy sięgnie po naszą najnowszą produkcję – tak współpracę komentuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Wyniki i kapitalizacja pod lupą

W 2019 r. grupa CD Projektu osiągnęła 521 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to efekt bardzo dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3”, w tym premierowej wersji na konsolę Nintendo Switch oraz debiutu „Gwinta” na urządzeniach mobilnych. Skonsolidowany zysk netto wzrósł o 60 proc. i przekroczył 175 mln zł. To jak mocno „Wiedźminowi” pomógł serial Netflixa dobrze pokazały dane za sam IV kwartał. Widać w nich wystrzał sprzedaży mimo iż serial w 2019 r. był na rynku zaledwie 11 dni (debiut filmu odbył się 20 grudnia). Zarząd nie ukrywał, że pozytywny wpływ serialu na sprzedaż polskiej gry będzie jeszcze mocniej widoczny w wynikach za I kwartał 2020 r.

W ostatnich dniach na notowaniach CD Projektu obserwowaliśmy dużą zmienność. W środę kurs, przy wysokich obrotach, spadał o ponad 5 proc., ciągnąc całą giełdę w dół. W czwartek natomiast odrobił niemal całe środowe straty – na finiszu sesji za akcję spółki trzeba było zapłacić 399 zł, po wzroście o prawie 5 proc. Przekłada się to na kapitalizację przekraczającą 38 mld zł. CD Projekt jest niekwestionowanym liderem na GPW. Drugi pod względem wartości rynkowej jest PKN Orlen. Od CD Projektu dzieli go aż 10 mld zł.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA