fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gry i e-sport

Polski producent gier szuka pracowników. Nowa gra co rok

mat. pras.
Zarząd 11 bit studios deklaruje, że trwająca pandemia nie zaburza prac studia. Obecnie przygotowuje ono trzy gry własne (w tym „Projekt 8”), które trafią do sprzedaży w kolejnych latach.

– Znacznie przybliża nas to do realizacji głównego celu naszej średnioterminowej strategii, czyli premiery jednej własnej gry co 12-18 miesięcy – ocenia prezes. Przypomina, że w przeszłości premiery spółki dzieliły znacznie dłuższe przerwy.

11 bit studios rozwija też wydawnictwo, które w 2019 r. odpowiadało za około 40 proc. przychodów. W portfelu wydawniczym spółka ma obecnie trzy nowe tytuły.

W planach jest zwiększenie zatrudnienia. Do końca tego roku liczba pracowników powinna wzrosnąć do 190-200. Spółka sygnalizuje, że w nowym biurze, do którego przeniosła się miesiąc temu, znajdą się miejsca pracy dla ponad trzystu osób.

Kapitalizacja 11 bit studios wynosi obecnie 820 mln zł. W czwartek przed południem kurs spada o niespełna 1 proc. do 360 zł.

Spółka podała, że w całym 2019 r. spółka wypracowała 71,2 mln zł przychodów i 21,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 82,1 mln zł oraz 37,5 mln zł. Przepływy z działalności operacyjnej urosły z 39 mln zł do 41,6 mln zł.

– Na koniec grudnia nasze aktywa finansowe, czyli gotówka, lokaty bankowe i należności handlowe, miały wartość prawie 100 mln zł. W ciągu ostatniego roku powiększyły się o przeszło 41 proc. – podkreśla, cytowany w komunikacie Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

Przypomina, że wynik netto za 2019 rok byłby jeszcze wyższy gdyby nie rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za 2019 rok wspomniane rezerwy miały wartość ponad 8,1 mln zł. Z drugiej strony pozytywny wpływ na wyniki studia miały ulgi podatkowe o łącznej wartości 2,9 mln zł (w tym IP Box).

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA