fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gry i e-sport

Sprzedaż „Cyberpunka” spada. Ceny również, nawet o 50 proc.

mat. pras.
Za granicą największe sklepy, jak Amazon czy Best Buy, znacząco obniżają ceny polskiej gry. W przypadku wersji konsolowych mowa nawet o 50-proc. przecenie. Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w Polsce.

– Zauważamy spadek sprzedaży gry, zwłaszcza w porównaniu do samej premiery. Najwięcej straciły wersje na konsole. Sądzimy jednak, że po wprowadzeniu wszystkich poprawek przez producenta gracze ponownie skierują swoje zainteresowanie na „Cyberpunka 2077”. Obecnie gra jest sprzedawana na znacznie niższym poziomie cen niż miało to miejsce w dniu premiery  – informuje Rafał Rysiew, menedżer z Komputronika.

Jak sytuacja wygląda w Empiku? – Do wczoraj trwała akcja cenowa na ten tytuł i przyniosła nieznaczny wzrost sprzedaży. Jednak zainteresowanie grą „Cyberpunk 2077” generalnie spada – zarówno w salonach, jak i w sklepie online. W dużym stopniu mają na to wpływ negatywne komentarze dotyczące gry na konsolach starszej generacji – odpowiada Monika Marianowicz, rzeczniczka Empiku.

W podobnym tonie wypowiada się Mariusz Bocian, kierownik grupy produktowej software w sieci MediaMarkt. – Największe zainteresowanie nowościami jest zwykle w okresie premiery, następnie nieco słabnie. W przypadku „Cyberpunka” na wzmożoną grudniową sprzedaż wpłynął dodatkowo okres przedświąteczny, więc styczniowy spadek sprzedaży jest rzeczą naturalną. W styczniu zorganizowaliśmy kilkudniową promocję, obniżając wersję konsolowe o ponad 80 złotych, co zwiększyło sprzedaż edycji na PS 4 i Xbox One – mówi przedstawiciel MediaMarktu.

Jeszcze żadna premiera w historii rynku gier nie wywołała tylu emocji co „Cyberpunk 2077”. Z jednej strony dotychczasowa sprzedaż – mimo obserwowanych styczniowych spadków – jest rewelacyjna. W samej przedsprzedaży złożono zamówienia na 8 mln sztuk. Z drugiej natomiast strony błędy w wersjach konsolowych skutkowały rozgoryczeniem graczy, pozwami zbiorowymi w imieniu inwestorów w USA i drastycznym spadkiem wyceny akcji CD Projektu na warszawskiej giełdzie. Sony usunęło do odwołania cyfrową wersję „Cyberpunka” ze sprzedaży z PlayStation Store, a Microsoft uprościł politykę zwrotów. Kilka dni temu na rynek trafił pierwszy, duży zestaw poprawek, a drugi planowany jest na luty. Zdaniem analityków do końca tego kwartału gra wróci do sklepu Sony.

Spadek liczby osób grających w polski tytuł związany z tym, że główny wątek fabularny pozwala ukończyć grę w około 40 h. Nie posiada on jeszcze trybu multiplayer tak jak GTAV czy RDR2, dzięki któremu producenci potrafią utrzymać przez długi czas grono aktywnych użytkowników przy danym tytule – wyjaśniają eksperci.

Premiera „Cyberpunka” odbyła się 10 grudnia 2020 r. Do 20 grudnia sprzedaż (po uwzględnieniu zwrotów) wyniosła 13 mln sztuk.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA