fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gry i e-sport

„Plaga” rozprzestrzenia się szybciej niż chiński koronawirus

Bloomberg
Gdy śmiertelny wirus rozprzestrzenia się w Chinach, rekordy popularności bije aplikacja mobilna, która pozwala graczom na symulację epidemii patogenu. „Plaga”, bo tak brzmi jej nazwa (z ang. „Plague Inc.”), znalazła się właśnie na szczycie listy pobrań dla systemu iOS.

Gigantyczne zainteresowanie to efekt koronawirusa, który stanowi poważne zagrożenie epidemiologiczne już nie tylko dla Chinach. Dotarł on bowiem również do Wietnamu, Korei Południowej, Japonii, Tajlandii, czy Hongkongu.

Strategiczna gra autorstwa brytyjskiego studia Ndemic Creations nie jest nowa – dostępna jest już od 2012 r. Spółka na swoich stronach podaje, że pobano ją ponad 700 mln razy. Zasady „zabawy” są dość kontrowersyjne. Gracz ma możliwość wyboru patogenów, tworzenia wirusów i ich mutacji, a także opracowywania sposobów na jak najbardziej skuteczne zarażenie i zlikwidowanie jak największej populacji na Ziemi.

„Plaga” już może aspirować do miana jednej z najpopularniejszych płatnych gier mobilnych w historii. Wyprzedziła nawet „Minecrafta”. We Francji, Hiszpanii, czy Włoszech jest na pierwszej pozycji. W Australii, Brazylii, czy Niemczech ma drugie miejsce, a w USA i Wlk. Brytanii – trzecie.

mat. pras.

Twórcy gry wydali już oświadczenie w kontekście koronawirusa w Chinach. Jak sami przyznają dostali wiele pytań od graczy i mediów, dlatego muszą wytłumaczyć, że nie stworzyli tytułu, by zbijać popularność na tragedii. „Plague Inc. istnieje od ośmiu lat i za każdym razem, gdy dochodzi do wybuchu choroby, obserwujemy wzrost liczby graczy. Ludzie starają się dowiedzieć więcej na temat rozprzestrzeniania się chorób i zrozumieć złożoność epidemii wirusowych” – czytamy.

Ndemic Creations wyjaśnia, że gra została zaprojektowana tak, by była realistyczna i zawierała wiele informacji na temat zagrożeń. „Pamiętaj jednak – „Plague Inc.” to gra, a nie model naukowy, a obecna epidemia koronawirusa to bardzo realna sytuacja, która dotyka ogromną liczbę ludzi. Zawsze zalecamy, aby gracze otrzymywali informacje bezpośrednio od lokalnych i globalnych organów ds. zdrowia” – apeluje brytyjskie studio.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA