fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Globalne interesy

Chiński TikTok zabija Instagrama

Bloomberg
TikTok dopiero pokaże na co go stać i pobije pod względem popularności potęgi mediów społecznościowych – uważa założyciel Snapchata.

– Kocham TikTok; Jestem wielkim fanem – powiedział Evan Spiegel, założyciel i wieloletni
prezes Snapchata podczas spotkania w Digital Life Design. – Media społecznościowe w swojej oryginalnej konstrukcji naprawdę dotyczą statusu, reprezentowania tego, kim jesteś, pokazywania ludziom, że jesteś fajny, uzyskiwania polubień i komentarzy, tego typu rzeczy – dodał sugerując, że właśnie TikTok pod tym względem najlepiej spełnia oczekiwania zwłaszcza młodej rzeszy użytkowników.

Instagram opiera się na publikowaniu przez użytkowników zdjęć, często z komentarzem, choć można też zamieszczać krótkie filmy. TikTok to domena filmików, zazwyczaj dość krótkich.

Zdaniem Evana Spiegela użytkownicy wrzucają treści na TikTok, aby pokazać talent, a nie status społeczny. Tymczasem Instagram kojarzy się coraz mocniej właśnie z relacjonowaniem przez celebrytów swoich podróży czy zakupów. Dla młodych ludzi takie informacje są bezużyteczne, ponieważ większość nich dysponuje ograniczonymi zasobami finansowymi.

TikTok wyparł już Instagram z czołówki listy najczęściej pobieranych aplikacji społecznościowych w 2019 roku. Rozwój serwisu należącego do Facebooka spowolnił też do jednocyfrowych dynamik po raz pierwszy od 2010 r. Tymczasem TikTok, jak i ICurrently, wciąż rosną dwucyfrowo.

Na koniec 2019 r. Instagram miał ok. 1 mld użytkowników, a TikTok mógł sie pochwalić ok. 500 mln.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA