fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gadżety

Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

materiały prasowe
Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są wyposażone w kamery i mogą obsługiwać rozszerzoną rzeczywistość.

Ręcznie malowane okulary mają mocno nasycone i krzykliwe barwy, które nie każdemu mogą odpowiadać. Snap argumentuje jednak, że są one charakterystyczne dla pracy fotograficznej i obrazów Harmony Korine, amerykańskiego twórcy kina niezależnego, który je zaprojektował.

Portal Engadget podaje, że głównym atutem tych okularów jest konfiguracja dwóch kamer, która pozwala uchwycić świat w 3D. Użytkownik może nakładać filtr 3D na różne obiekty w prawdziwym świecie.

Wygląd okularów wzorowany jest także na ostatnim krótkometrażowym filmie stworzonym przez Korine właśnie za pomocą m.in. Spectacles 3. Promocyjny film pokazuje możliwości Spectacles 3 i wzbogacony jest o efekty 3D stworzone specjalnie do niego. Snap w oświadczeniu opisał ten projekt jako nieokiełznany krajobraz marzeń o dźwięku i kolorze.

Pierwsza wersja okularów Spectacles pojawiła się w 2016 roku, lecz nie odniosła sukcesu. Firma straciła na pierwszych dwóch generacjach ponad 40 milionów dolarów. Okulary Spectacles służą do nagrywania krótkich filmików wideo na Snapchat. Dzięki nim użytkownik jest w stanie szybko zamieszczać je na swoim koncie.

Również Facebook tworzy inteligentne okulary we wspópracy z innym modowym gigantem – Ray-Banem. Idzie nawet dalej. Jego okulary w technologii rozszerzonej rzeczywistościmają być zaprojektowane tak, by już w 2023 roku móc nawet zastąpić smartfony. Koncern pracuje nad stworzeniem takich okularów już od 2017 roku, a projekt nosi nazwę „Orion”. Dzięki inteligentnym okularom użytkownik będzie mógł m.in. odbierać połączenia, czy transmitować obraz na żywo.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA