fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Gadżety

Apple wykańcza szwajcarski biznes

Bloomberg
Tradycyjne zegarki zaczynają przegrywać rywalizację ze smartwatchami.

Inteligentne gadżety od firm technologicznych uderzyły w wyniki wiodących szwajcarskich firm z branży, a najmocniejszy cios zadał im Apple. Tissot, Swatch czy TAG Heuer sprzedały w sumie w ub.r. 21 mln zegarków. To o 13 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie popyt na Apple Watch skoczył o 36 proc. – wskazują eksperci ze Strategy Analytics.

Efekt? Amerykański producent sprzętów z logo nadgryzionego jabłka w pojedynkę wprowadził w 2019 r. na rynek więcej zegarków (prawie 31 mln egzemplarzy) niż cały szwajcarski przemysł. Analitycy tłumaczą to szeroką siecią dystrybucji urządzeń Apple Watch i modą.

Steven Waltzer ze Strategy Analytics podkreśla, że smartwatche szczególnie popularne są w USA, Azji i Europie Zachodniej. Dane wskazują, że jeszcze w 2018 r. Apple sprzedał na świecie 22,5 mln zegarków, o prawie 2 mln sztuk mniej niż szwajcarskie firmy.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA