fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Biznes

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Amazon
Bloomberg
Gigant e-handlu, który właśnie parę dni temu wszedł ze swoją internetową platformą do Polski, musiał wycofać się ze z dotychczasowego logo widniejącego w jego aplikacji.

Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. Ikonka Amazon Shopping, którą można było instalować na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzyła się bowiem z Adolfem Hitlerem. Ząbkowana taśma nad uśmiechem faktycznie mogła wyglądać jak wąsy wodza III Rzeszy.

Wdrożone w styczniu br. logo pojawiło się w pierwszej kolejności na rynkach brytyjskim, włoskim, czy hiszpańskim, zaś w lutym – na pozostałych. – Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisał w komunikacie Amazon podczas premiery logo.

Amazon

Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, że dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna. – Kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywołać zachwyt – podkreśla.

Koncern szybko zareagował na spostrzeżenia internautów i zdecydował się, by nie budzić zbędnych kontrowersji i zmienić identyfikator wizualny. Finalnie niebieska taśma przybrała inny kształt, nie kojarzący się z wąsami.

Przypomnijmy, że początkowo logo Amazona przedstawiało sklepowy wózek.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA