fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

CYFROWA Biznes

Polski rywal dla Allegro. Rośnie błyskawicznie

Shutterstock
Nie tylko Amazon chce zawalczyć o polskich klientów i sprzedawców. Polski serwis Erli ma ambitne plany i rośnie bez promocji. Dopiero odkryje karty, a liczy na niezadowolonych klientów Allegro.

Polska platforma marketplace Erli.pl wystartowała po cichu w marcu 2020 r. Co ciekawe założycielem jest grupa mocna na polskim rynku hotelowym z marką Holiday Park & Resort obecna w kilku nadmorskich kurortach. – Stawialiśmy pierwsze kroki w tej branży, byliśmy ciekawi opinii nowych partnerów oraz użytkowników naszej platformy – one były kluczowe w tworzeniu naszego serwisu. Obecnie większość elementów tej układanki jest już na miejscu. Lada moment rozpoczynamy szeroką komunikację oraz kampanię reklamową – mówi Adam Ciesielczyk, prezes Erli.pl.

Rynek nadal pędzi

Rozwój rynku sprzyja takim projektom. 12 mld dol. wyniosły wydatki internetowe tylko na pięć głównych kategorii produktów – wynika z danych zebranych przez Statista.com. To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o niemal 25 proc. Obraz całego rynku jest jeszcze lepszy. – Polski rynek e-commerce to w przewadze MŚP, a jego wartość szacowana jest na 100 mld zł – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – W ostatnim roku, w czasie pandemii, powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. Kupujemy coraz bardziej aktywnie – prawie 80 proc. internautów dokonuje zakupów przez internet – dodaje.

W 2021 roku, nawet jeśli tempo rozwoju rynku spowolni, to nadal będzie dwucyfrowe. Zdaniem analityków miejsce dla nowych sprzedawców jest, choć konkurencja też jest mocna. Na początku stycznia 2021 r. liczba zarejestrowanych e-sklepów w Polsce wynosiła blisko 44,5 tys., co oznacza wzrost r./r. o 21,5 proc.

– W 2020 r. polscy przedsiębiorcy zarejestrowali blisko 11,8 tys. nowych sklepów internetowych, wykreślili działalność ponad 4 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska A Dun & Bradstreet Company, która zebrała dane. Sektor jak każdy inny ma również swoje kłopoty. W całym 2020 r. w Polsce zawieszono działalność blisko 5,6 tys. sklepów internetowych. – Z czego 1,2 tys. powróciło na rynek, 320 – upadło i trwale zostało wykreślonych – a 4,1 tys. nadal pozostaje zawieszonych i czeka na lepszy czas – dodaje Tomasz Starzyk.

Wakacje za zakupy

Wyróżnikiem oferty Erli na pewno jest program lojalnościowy – każda wydana złotówka na zakupy na platformie to złotówka kumulowana w programie. – Dzięki temu użytkownicy mogą skorzystać z darmowego pobytu w ośrodkach Holiday Park & Resort. Co więcej, zapewniamy bardzo solidne i zorientowane na partnerów wsparcie dla sprzedawców – dodaje.

Erli podaje, że pod względem sprzedaży i ruchu rośnie o ok. 150 proc. miesiąc do miesiąca

Mimo ciszy platforma się rozwija. Jak podaje, obecnie korzysta z niej ponad 2,5 tys. sprzedawców, a klienci mogą wybierać spośród 9,5 mln produktów. Firma podaje, że pod względem sprzedaży i ruchu rośnie o ok. 150 proc. miesiąc do miesiąca, a celem jest utrzymywanie tej dynamiki wzrostu. – W ostatnim kwartale możemy pochwalić się przyrostem dostępnych na platformie produktów o ok. 30 proc. Dodatkowo w grudniu 2020 r. odnotowaliśmy blisko 1,5 miliona sesji użytkowników – dodaje prezes.

W firmie pracuje obecnie 85 osób, ale zespół się rozwija. Osoby kupujące na Erli mogą skorzystać obecnie ze wszystkich najbardziej popularnych form płatności, jak szybki przelew PayU, karta, BLIK oraz Google Pay. Dostawy są realizowane w formach, które zapewniają sprzedawcy. – Jesteśmy w trakcie przygotowywania bardzo wyjątkowej rynkowo oferty logistycznej dla kupujących. Wkrótce będziemy gotowi na jej wdrożenie – mówi Adam Ciesielczyk.

Erli ma Program Ochrony Kupujących – kupujący mogą ubiegać się o rekompensatę w wysokości wartości szkody (nie wyższej niż wartość zakupionego towaru lub wartości określonej w umowie), gdy nie został dostarczony lub gdy jest on niezgodny z umową.

Dla sprzedawców magnesem mają być znacznie lepsze warunki niż w konkurencyjnym Allegro. – Oferujemy atrakcyjne warunki – nawet 50 proc. korzystniejsze niż na konkurencyjnych platformach, a dzięki koncentracji na możliwie najniższych cenach – również potencjał wysokich wolumenów sprzedanych produktów – podkreśla szef Erli. Firma uruchomiła także program wsparcia nowych sprzedawców chcących przenieść biznes do internetu i pracuje nad kolejnymi projektami dedykowanymi zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

Źródło: cyfrowa.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA