fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Budżet i Podatki

#RZECZoBIZNESIE: Michał Kanownik: Split payment wyeliminowało większość oszustw podatkowych

tv.rp.pl
Mechanizm podzielonej płatności uspokoił sytuację na rynku, firmy mogą teraz swobodnie dobierać kontrahentów - mówi Michał Kanownik, prezes ZIPSEE „Cyfrowa Polska", gość programu Pawła Rożyńskiego.

Gość tłumaczył, że mechanizm podzielonej płatności (split payment) ma ogromny atut dla branży elektroniki użytkowej.

- Oprócz tego, że eliminuje z rynku oszustów podatkowych, to umożliwił firmom pewną weryfikację kontrahentów. To ogromna szansa dla rynku, bo z tym był problem w ostatnich miesiącach. Split payment uspokoił sytuację na rynku, firmy mogą teraz swobodnie dobierać kontrahentów - mówił Kanownik.

- Gdy ten mechanizm wejdzie w formie obligatoryjnej od 1 listopada, to bezpieczeństwo na rynku będzie jeszcze wyższe – dodał.

Przyznał, że ten mechanizm powinien być już wprowadzony wiele lat temu. - Sprawdził się w kilku krajach europejskich. W Polsce ten mechanizm jest bardziej proprzedsiębiorczy w porównaniu do wersji Czeskiej, gdzie pieniądze są mrożone, poza władztwem przedsiębiorcy – porównał gość.

Duzi przedsiębiorcy, aby uniknąć ryzyka wpadnięcia nieświadomie w karuzelę vatowską, wybierali tę metodę płatności. Przez mniejszych nie było to masowo stosowane.

- Oszustw podatkowych i luki vatowej nie da się całkowicie zlikwidować. Fantazja oszustów nie zna granic, oni zawsze będą starali się być przed regulacjami prawnymi. Pewnie będą szukali innych możliwości i branż, gdzie będzie można coś zakombinować - prognozował Kanownik.

Podkreślił, że po paru miesiącach obowiązywania obligatoryjnego split payment pole swobody do działania dla oszustów podatkowych będzie zminimalizowane.

Kondycja branży elektroniki użytkowej

Kanownik ocenił, że zasobność portfela Polaków przekłada się na rynek elektroniki użytkowej, zarówno od strony produktów RTV i IT, ale również AGD. - Obserwujemy stabilny systematyczny wzrost rynku o kilka punktów procentowych rok do roku – podał.

- Polacy świadomi i odpowiedzialnie wybierają produkty. Kupują produkty lepsze jakościowo, klasy premium, znane marki. Wiedzą czego oczekują od sprzętu – dodał.

Największym impulsem do rozwoju branży będzie technologia 5G. - To nie tylko szybszy internet i brak problemów z zasięgiem na masowych imprezach. W tym jest potencjał na nowe usługi, które mogą być oferowane konsumentom na każdym poziomie. W samorządach będzie można realnie rozbudowywać usługi smart city. Jest też cały segment usług dla biznesu - tłumaczył Kanownik.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA