Pomiędzy węzłami Zielona Góra Północ i Niedoradz, na odcinku o długości 13,3 km dobudowano jezdnię po stronie wschodniej oraz wymieniono nawierzchnię na istniejącej. Powstał także układ dróg zbiorczych i serwisowych, przebudowane zostały węzły: Zielona Góra Północ, Zielona Góra Południe i Niedoradz. Pojawiły się górne przejścia dla zwierząt i urządzenia ochrony środowiska jak separatory, ekrany akustyczne i ogrodzenie. Całość kosztowała 211 mln zł. Inwestycja była współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jeszcze w tym roku planowany jest do oddania ostatni fragment S3 w województwie lubuskim, na którym powstaje druga jezdnia, tj. od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe o długości ponad 17 km.

W sumie ostatnie miesiące przyniosły wydłużenie S3 o ponad 100 km w województwach lubuskim i dolnośląskim. Kolejne odcinki tej trasy będą powstawać zarówno na północnym jak i południowym fragmencie drogi. Pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem w przygotowaniach do budowy jest obecnie ponad 40 km na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), roboty budowlane ruszą tam wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku.

W przygotowaniu jest jeszcze ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim: Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na jego budowę. Natomiast w województwie dolnośląskim pozostał do dokończenia 14-kilometrowy odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Jest możliwe, że będzie przejezdny jeszcze przed końcem tego roku. Jego oddania pozwoliłoby dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa.

Kolejny nowy odcinek drogi ekspresowej zostanie oddany do ruchu w nocy z piątku na sobotę. Chodzi o 13 kilometrów trasy S8 pod Warszawą – na odcinku od węzła Paszków do granicy gminy Żabia Wola. Dla pojazdów dostępne będą węzły Siestrzeń i Młochów, natomiast w węźle Nadarzyn uruchomiona będzie jedynie relacja w kierunku Wólki Kosowskiej (w prawo na kierunku z Wrocławia).

Na odcinku Radziejowice – Przeszkoda trwają jeszcze prace związane z układaniem nawierzchni. Jeżeli temperatury będą dodatnie, jeszcze w tym roku planowane jest oddanie do ruchu kolejnego odcinka trasy o długości 8,4 km od granicy z gminą Żabia Wola do węzła Radziejowice. Wykonawcy obu odcinków – Intercor i Strabag będą jeszcze prowadzić roboty poza trasą główną do wakacji 2019 r. Polegać będą one m.in. na układaniu nawierzchni chodników i ścieżek rowerowych, budowie docelowych zjazdów do nieruchomości czy nasadzeniach zieleni.