5 tysięcy złotych za wykończenie dwóch pokoi

Firmy budujące nowe mieszkania nie mogą narzekać na brak klientów. Koniunktura na rynku wciąż jest dobra, inwestorzy pompują w rynek gotówkę.

Aktualizacja: 19.03.2017 19:50 Publikacja: 19.03.2017 19:06

Cybernetyki 17, osiedle na warszawskim Mokotowie.

Cybernetyki 17, osiedle na warszawskim Mokotowie.

Foto: materiał inwestora

Deweloperzy nie muszą ogłaszać superpromocji i opracowywać specjalnych strategii sprzedażowych. Na co więc mogą liczyć klienci?

Ambasador i ogródek

Trzy pakiety wykończenia mieszkań oferuje Bouygues Immobilier Polska (BIP). Deweloper położy podłogi, glazurę, terakotę, pomaluje mieszkanie, urządzi kuchnię i łazienkę. Z oferty można korzystać, kupując lokale na warszawskich i wrocławskich osiedlach firmy.

– Klienci chętnie wybierają nasze pakiety wykończeniowe, bo to wymierna oszczędność czasu i pieniędzy – mówi Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży w BIP. Do metra mieszkania trzeba dopłacić 500, 600 albo 800 zł.

BIP premiuje także klientów kupujących kolejne mieszkania z jej oferty. – Klient, który kupił w naszej firmie mieszkanie, dom albo lokal usługowy, i decyduje się na następną nieruchomość, dostaje kartę podarunkową o wartości nawet 7 tys. zł – mówi dyrektor. Można ją wykorzystać na zakupy w dowolnym sklepie. Na bon upominkowy mogą też liczyć uczestnicy programu „Ambasador", czyli klienci, którzy polecili nieruchomości BIP swoim znajomym.

– Na wrocławskim osiedlu Villa Alouette wszystkie mieszkania zostaną wyposażone w inteligentny system zarządzania, umożliwiający sterowanie np. ogrzewaniem z każdego miejsca na świecie za pomocą smartfona – zachęca Krzysztof Foder. Pytany, na co zwracają uwagę klienci, dyrektor z BIP mówi o dobrze zaprojektowanych częściach wspólnych i małej architekturze.

Pakiety wykończeniowe ma w ofercie także Dom Development. Wykończony lokal można kupić np. na warszawskim osiedlu Żoliborz Artystyczny. Ceny mieszkań w standardzie deweloperskim wahają się w tej inwestycji od 7,8 do 9,9 tys. zł za mkw. Do wykończenia mkw. lokalu trzeba dopłacić w zależności od standardu 480–1,3 tys. zł. Radosław Bieliński, rzecznik Dom Development, podkreśla, że jego firma niemal na każdym swoim osiedlu ma pulę mieszkań w okazyjnej cenie. – W niektórych inwestycjach proponujemy wykończenie mieszkania pod klucz w promocyjnej cenie 99 zł za mkw. – Oznacza to, że 50-metrowe mieszkanie można wykończyć za 4,9 tys. zł – mówi Radosław Bieliński.

Firma w okresowych promocjach daje też za darmo sprzęt AGD i ogródki.

– Dla klientów liczy się nie tylko cena mieszkania. Zwracają uwagę także na jakość nieruchomości, bezpieczeństwo inwestycji, atrakcyjność okolicy, komunikację – wskazuje rzecznik. Dodaje, że klienci chętnie korzystają także z doradztwa kredytowego. – Sprawdzają się także programy lojalnościowe dla klientów, którzy polecają mieszkania swoim znajomym – mówi Bieliński.

Garaż i stylista

Promocje organizuje także RED Real Estate Development. – Klientom, którzy kupią wskazane dwupokojowe mieszkania na warszawskim osiedlu Alpha Park, dostępne w programie „Mieszkanie dla młodych", oferujemy garaż za 1 zł – zachęca Teresa Witkowska, dyrektor ds. sprzedaży w RED Real Estate Development. – We Wrocławiu z kolei, w inwestycji Nowa Papiernia, wykończone apartamenty można kupić z rabatem w wysokości nawet 20 proc. W warszawskich i wrocławskich inwestycjach obowiązuje system płatności 20/80. 20 proc. klient płaci przy podpisaniu umowy, a pozostałe 80 proc. dopiero przy odbiorze kluczy – opowiada. Na poznańskim osiedlu Red Park deweloper proponuje klientom płatność w systemie 15/85.

– Klienci cenią darmowe pakiety wykończenia, pomoc stylisty wnętrz, dobry adres osiedla – komentuje Teresa Witkowska. – Część nabywców chce skorzystać z dopłat do kredytów w ramach „MdM". Do wzięcia są jeszcze pieniądze z puli przeznaczonej na 2018 rok.

Samych gołych ścian nie oferuje także Budimex Nieruchomości – poleca sprawdzone firmy wykończeniowe. – Decydując się na pakiet wykończeniowy przy zakupie nowego mieszkania, można starać się o kredyt na takie roboty – mówi Łukasz Taraszkiewicz, dyrektor z Budimeksu Nieruchomości. Jego firma w dwóch gdańskich inwestycjach (Oldnova, Garden Gates) przygotowała też pakiet usług dodatkowych.

– Są adresowane przede wszystkim do inwestorów. Wyspecjalizowane firmy wykończą apartament i będą zarządzać najmem. Mieszkania zostaną w pełni wyposażone w pościel, ręczniki, a nawet kapsułki do ekspresu do kawy – opowiada Łukasz Taraszkiewicz.

Inwestycja Garden Gates kusi też dodatkowymi udogodnieniami, np. ogrodem na dachu. Będą tam altanki i teleskop do podziwiania panoramy Starego Miasta i obserwacji nieba.

Według Zuzanny Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic, klienci najbardziej cenią sobie możliwość negocjacji cen i rabaty. – Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowy, niezależnie od sezonowych akcji promocyjnych – zapewnia dyrektor Kordzi.

Deweloperzy nie muszą ogłaszać superpromocji i opracowywać specjalnych strategii sprzedażowych. Na co więc mogą liczyć klienci?

Ambasador i ogródek

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu