fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

MBWS: Sobieski Trade zostaje

Bloomberg
Produkująca wódki Sobieski i Krupnik firma Marie Brizard Wine & Spirits nie pozbędzie się spółki dystrybucyjnej w Polsce – zakłada jej zaktualizowana strategia.

W poniedziałek przed południem, tuż po ogłoszeniu nowej strategii, akcje firmy drożeją o 4,8 proc., do 75 zł.

Sobieski Trade zapewnia MBWS (dawniej Belvedere) dostęp do tradycyjnego handlu (małe sklepy z alkoholem), który nadal odpowiada za 50 proc. sprzedaży mocnych alkoholu w naszym kraju. Jej działalność uzupełnia natomiast strategiczna umowa MBWS z firmą Eurocash. Ponadto biznes Sobieski Trade wzmacnia umowa na dystrybucję produktów Coca-Coli – wyjaśnia MBWS.

MBWS zapowiada, że Sobieski Trade będzie zyskowny w 2016 r. i będzie miał wkład w zysk grupy w 2017 r.

Nadal jednak MBWS ma aktywa, które firma chce sprzedać i które powinny przynieść jej ok. 5 mln euro (są to głównie nieruchomości). Wśród aktywów na sprzedaż jest też woda mineralna Augustowianka.

Grupa zakłada, że w 2018 r. zanotuje 590-660 mln euro przychodów i 68-77 mln euro zysku EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja). Wcześniejszy scenariusz z wyłączeniem Sobieski Trade zakładał, że będzie to odpowiednio 450-500 i 67-75 mln euro.

Sprzedaż grupy opiera się na sześciu kluczowych markach. Odpowiadają za ok. połowę sprzedaży produktów markowych. Są wśród nich dwie polskie marki: Sobieski i Krupnik, a także m.in. whisky William Peel.

Sprzedaż Sobieskiego ma w latach 2015 -2018 rosnąć o 14 proc. rocznie, a Krupniku o 7 proc. rocznie.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA