Złote Spinacze 2019 przyznane. Tytanowy Spinacz dla Big Picture

W XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.

Aktualizacja: 07.12.2019 12:36 Publikacja: 07.12.2019 09:16

Foto: materiały prasowe

Najważniejsza nagroda Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie"  powędrowała do Big Picture, to już trzeci rok z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Santander Bank Polska, a na trzecim znalazła się agencja MSL.

Już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

"Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations" - poinformowano w komunikacie.

Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, składa się z przedstawicieli organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W kategoriach głównych oraz sektorowych jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

Złote Spinacze 2019 - lista wszystkich nagrodzonych projektów:

Kategorie główne:

1.PR korporacyjny

SREBRO: Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO: Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska

BRĄZ: Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

2.PR produktu

ZŁOTO: Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO: P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ: Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

3.Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ Ekipa Orange / Leo Burnett

BRĄZ #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

4.Advocacy i Public Affairs

SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

SREBRO Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW BRĄZ Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

5.Kampania społeczna

SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

BRĄZ #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ „Jeden dzień - wart całe życie" / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz...JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

6.Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO Odkrywcy Jakości McDonald's / 24/7Communication, McDonald's Polska

SREBRO Dzień Doceniania w McDonald's / MJCC, McDonald's Polska

BRĄZ Stranger e-learnings – thriller językowy/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

7.Event komercyjny

BRĄZ Event Creators by Nite / LABCON, adidas BRĄZ (Z)badaj się... czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid Communication

8.Event społeczny

ZŁOTO #GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol'and'rock / Horeca Group SREBRO Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO #SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

9.Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska

BRĄZ Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

10.Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

BRĄZ Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

11.PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO „Podlaskie. Zasil się naturą" – kampania regionu / White Bits BRĄZ Opowiadamy Polskę światu / MSL

12.Social media

ZŁOTO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO Ekipa Orange / Leo Burnett SREBRO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

13.Business-to-Business PR

SREBRO Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm" / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO Pies na służbie / Testa Communications SREBRO #GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations

14. Media Relations

ZŁOTO Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport

BRĄZ List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

15. Employer Branding

ZŁOTO McDonald's ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska SREBRO Here you'll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

BRĄZ Kierunek Toyota / 24/7Communication

16. Content marketing-branded content

ZŁOTO TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO „Jak TO Robić?" / Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

BRĄZ #BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

17. Custom Publishing

ZŁOTO „Turn Your Public On": dzielenie się wiedzą działa! / Publicon

SREBRO Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe:

1.Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career". / Capgemini Polska, Agencja Preria

2.Finanse

ZŁOTO Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO Stranger e-learnings – thriller językowy ? / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

3.Uroda, higiena i wellness

SREBRO CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ #Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

4.Sektor spożywczy

ZŁOTO Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants

BRĄZ McDonald's ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

5.Kultura i media

ZŁOTO CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

6.Medycyna i zdrowie

ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

SREBRO List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

7.Sport

BRĄZ MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

8.Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

9.Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS

BRĄZ Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

10.Motoryzacja i transport

ZŁOTO Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe

BRĄZ Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

11.NGO i sektor publiczny

ZŁOTO „Jeden dzień – wart całe życie" / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz...JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

SREBRO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

1.Kreatywność

ZŁOTO Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

2.Efektywność

ZŁOTO #CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

3.Research&Insight

ZŁOTO Raport „Klimat ryzyka" i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz:

BIG PICTURE GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Najważniejsza nagroda Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie"  powędrowała do Big Picture, to już trzeci rok z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Santander Bank Polska, a na trzecim znalazła się agencja MSL.

Już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjedzie na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie