Zero kompromisów wobec łamania prawa

Jako branża e-papierosów oraz odpowiedzialni handlowcy chcemy się skutecznie przeciwstawić niezgodnym z prawem praktykom. Czyli sprzedaży tych produktów nieletnim – mówi Steven Harvie, Country Manager Poland & Baltics, British American Tobacco.

Publikacja: 30.09.2020 06:00

Zero kompromisów wobec łamania prawa

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z BAT

Na początku września należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World rozpoczęła ogólnopolską kampanię pod hasłem „Zero kompromisów". Komunikat jest oczywisty: przestrzegajmy zakazu sprzedaży e-papierosów nieletnim. Dlaczego terazi dlaczego nawołujecie do czegoś, co jest przecież zapisane w polskim prawie?

W sieci eSmoking World nie sprzedajemy żadnych znajdujących się w ofercie produktów osobom nieletnim. Dotyczy to zarówno e-papierosów, płynów do nich (liquidów), jak i wszystkich akcesoriów. Ale ten problem istnieje mimo obowiązujących przepisów. Zaplanowanie początku kampanii na pierwsze dni września, miesiąca, który kojarzy się nam wszystkim z troską o dobre, bezpieczne rozpoczęcie roku szkolnego, dodatkowo ma zwracać uwagę na konieczność chronienia młodzieży przed dostępem do nikotyny.

Praktyka, którą wprowadziliście w punktach sieci, jest o tyle restrykcyjna, że wykracza nawet ponad to, co wprost wynika z obowiązujących przepisów...

Potwierdzam. I chcę podkreślić, że w sieci eSmoking World nie sprzedajemy absolutnie żadnych znajdujących się w naszej ofercie produktów nieletnim. Co więcej, w naszych punktach nie sprzedajemy produktów dorosłym, jeśli mamy najmniejsze podejrzenie,

że wyroby te mogą być kupione z przeznaczeniem dla osoby nieletniej. Dzięki kampanii i działaniom komunikacyjnym chcemy pokazać nasze dobre praktyki i zachęcić innych do podobnej postawy.

Jaką skalę działań przewidujecie?

Nasze produkty są dostępne w ok. 600 punktach sprzedaży oraz 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. W DNA naszej firmy wpisane są odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa, chcemy więc, by nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi, podzielali te wartości. Wierzę, że tak jest i będzie. Będziemy zaszczyceni, mogąc komunikować w ramach naszych działań informacyjnych, że pozyskaliśmy nowego partnera kampanii i sojusznika w walce z problemem dostępu nieletnich do nikotyny.

Kto jest adresatem kampanii i jak firma definiuje jej cel?

Apelujemy do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników, którzy oferują wyroby nowatorskie i e-papierosy. Do udziału w kampanii „Zero kompromisów" zapraszamy zarówno przedstawicieli branży e-papierosów, producentów, sprzedawców, jak i sieci handlowe. Niezwykle ważna jest tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych działań. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy się skutecznie przeciwstawić niezgodnym z prawem praktykom. Liczymy, że uda się nam wspólnie tworzyć lepsze jutro.

A wspomniane „lepsze jutro" to przecież nazwa wdrożonej wiosną tego roku nowej strategii firmy...

To prawda. Lepsze jutro to również zapewnienie zrównoważonego rozwoju, dlatego chcemy zrealizować szereg zobowiązań środowiskowych i społecznych, wśród których jest osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako wiodący w branży tytoniowej międzynarodowy koncern mamy pełną świadomość globalnego wpływu i znaczenia wysokich standardów, a także odpowiedzialności społecznej.

Materiał powstał we współpracy z BAT

Materiał powstał we współpracy z BAT

Na początku września należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World rozpoczęła ogólnopolską kampanię pod hasłem „Zero kompromisów". Komunikat jest oczywisty: przestrzegajmy zakazu sprzedaży e-papierosów nieletnim. Dlaczego terazi dlaczego nawołujecie do czegoś, co jest przecież zapisane w polskim prawie?

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji