Zero kompromisów wobec łamania prawa

Jako branża e-papierosów oraz odpowiedzialni handlowcy chcemy się skutecznie przeciwstawić niezgodnym z prawem praktykom. Czyli sprzedaży tych produktów nieletnim – mówi Steven Harvie, Country Manager Poland & Baltics, British American Tobacco.

Publikacja: 30.09.2020 06:00

Zero kompromisów wobec łamania prawa

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z BAT

Na początku września należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World rozpoczęła ogólnopolską kampanię pod hasłem „Zero kompromisów". Komunikat jest oczywisty: przestrzegajmy zakazu sprzedaży e-papierosów nieletnim. Dlaczego terazi dlaczego nawołujecie do czegoś, co jest przecież zapisane w polskim prawie?

W sieci eSmoking World nie sprzedajemy żadnych znajdujących się w ofercie produktów osobom nieletnim. Dotyczy to zarówno e-papierosów, płynów do nich (liquidów), jak i wszystkich akcesoriów. Ale ten problem istnieje mimo obowiązujących przepisów. Zaplanowanie początku kampanii na pierwsze dni września, miesiąca, który kojarzy się nam wszystkim z troską o dobre, bezpieczne rozpoczęcie roku szkolnego, dodatkowo ma zwracać uwagę na konieczność chronienia młodzieży przed dostępem do nikotyny.

Praktyka, którą wprowadziliście w punktach sieci, jest o tyle restrykcyjna, że wykracza nawet ponad to, co wprost wynika z obowiązujących przepisów...

Potwierdzam. I chcę podkreślić, że w sieci eSmoking World nie sprzedajemy absolutnie żadnych znajdujących się w naszej ofercie produktów nieletnim. Co więcej, w naszych punktach nie sprzedajemy produktów dorosłym, jeśli mamy najmniejsze podejrzenie,

że wyroby te mogą być kupione z przeznaczeniem dla osoby nieletniej. Dzięki kampanii i działaniom komunikacyjnym chcemy pokazać nasze dobre praktyki i zachęcić innych do podobnej postawy.

Jaką skalę działań przewidujecie?

Nasze produkty są dostępne w ok. 600 punktach sprzedaży oraz 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. W DNA naszej firmy wpisane są odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa, chcemy więc, by nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi, podzielali te wartości. Wierzę, że tak jest i będzie. Będziemy zaszczyceni, mogąc komunikować w ramach naszych działań informacyjnych, że pozyskaliśmy nowego partnera kampanii i sojusznika w walce z problemem dostępu nieletnich do nikotyny.

Kto jest adresatem kampanii i jak firma definiuje jej cel?

Apelujemy do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników, którzy oferują wyroby nowatorskie i e-papierosy. Do udziału w kampanii „Zero kompromisów" zapraszamy zarówno przedstawicieli branży e-papierosów, producentów, sprzedawców, jak i sieci handlowe. Niezwykle ważna jest tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych działań. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy się skutecznie przeciwstawić niezgodnym z prawem praktykom. Liczymy, że uda się nam wspólnie tworzyć lepsze jutro.

A wspomniane „lepsze jutro" to przecież nazwa wdrożonej wiosną tego roku nowej strategii firmy...

To prawda. Lepsze jutro to również zapewnienie zrównoważonego rozwoju, dlatego chcemy zrealizować szereg zobowiązań środowiskowych i społecznych, wśród których jest osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako wiodący w branży tytoniowej międzynarodowy koncern mamy pełną świadomość globalnego wpływu i znaczenia wysokich standardów, a także odpowiedzialności społecznej.

Materiał powstał we współpracy z BAT

Materiał powstał we współpracy z BAT

Na początku września należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World rozpoczęła ogólnopolską kampanię pod hasłem „Zero kompromisów". Komunikat jest oczywisty: przestrzegajmy zakazu sprzedaży e-papierosów nieletnim. Dlaczego terazi dlaczego nawołujecie do czegoś, co jest przecież zapisane w polskim prawie?

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce