fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Są wyroki, kolej czeka, czas ucieka

Fotorzepa, Marta Bogacz
Rażąco niska cena ofert na blisko dwa lata sparaliżowała prace na polskiej części Rail Baltica.

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) muszą unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty na dokumentację projektową odcinka Czyżew–Białystok i dokonać ponownej oceny oferentów. To odcinek transgranicznego korytarza kolejowego Rail Baltica, który od dwóch lat nie może wejść nawet w fazę projektowania.

Wyrok sądu zapadł w kwietniu, ale PKP PLK do dziś zwlekają z decyzją. Jej brak paraliżuje strategiczną dla UE, a zwłaszcza państw bałtyckich, budowę transeuropejskiej linii, która ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę i Tallin z Helsinkami. – Niestety, nasza część inwestycji opóźnia się w porównaniu z tym, co robią nadbałtyccy sąsiedzi – mówi Aleksander Krupa, dyrektor zespołu doradztwa w Izbie Projektowania Budowlanego.

Ważna trasa

Polska część Rail Baltica, 431-km linia kolejowa E75, to dziś jedna z najważniejszych inwestycji na naszych torach. Po remoncie pociągi będą mknąć nią z 160 km/h. Obecnie trwa modernizacja trasy Warszawa Rembertów –...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA