Indie to jeden z najszybciej rosnących na świecie rynków samochodowych, ale kilku globalnych producentów, także Nissan nie może od dawna zwiększyć sprzedaży, podczas gdy na Suzuki Maruti India i Hyundai przypada prawie dwie trzecie.

Nissan unowocześni swój zakład, podwoi w ciągu 3 lat liczbę salonów z obecnych 270 i zwiększy zatrudnienie — zapowiedział w Delhi wiceprezes Peyman Kargar — Indie są jednym z najważniejszych rynków dla nas. Nie jesteśmy dziś na poziomie, na jakim chcemy być, dlatego ustaliliśmy bardzo kompleksowy plan — stwierdził.

Nissan, Renault i GM zaczęły oferować tanie samochody, aby zdobyć klientów zwracających uwagę na cenę, ale w tym segmencie dominuje Suzuki Maruti. W ostatnim roku do 31 marca udział Nissana w rynku aut osobowych zmalał do 1,6 proc. z 1,9 rok wcześniej, podczas gdy łączna sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 8 proc. do 3,3 mln.

W ramach zmiany strategii Nissan oferujący hatchbacka Micra i limuzyny Sunny wypuści więcej pojazdów sportowo-użytkowych, w 2019 r. zacznie od SUV Kicks. Zamierza też sprzedawać a-auta. Opracuje ponadto gamę nowych samochodów marki Datsun głownie dla uboższych klientów w mniejszych miastach, gdzie otworzy więcej salonów.

Nissan wznowił markę Datsun w 2012 r starając się przechwycić udział rynkowy w takich wschodzących rynkach jak Indie. Od 2014 r. wprowadził w tym kraju trzy modele, które początkowo zapewniły wzrost sprzedaży, ale nie utrzymały dłuższej dynamiki.