W środę przed południem kurs Brastera spada o 4 proc. do 4,14 zł. Spółka podała, że realizując przegląd opcji strategicznych, oszacowała, iż realizacja celów strategicznych wymaga pozyskania środków w wysokości około 50 mln zł.

„Pozyskane środki umożliwią m.in. przeprowadzenie ekspansji zagranicznej produktów skierowanych zarówno do użytku konsumenckiego, jak i profesjonalnego - "Braster Pro - system profilaktyki raka piersi", dla którego zostały spełnione warunki formalne umożliwiające sprzedaż tego produktu. W celu realizacji powyższego planu niezbędne jest poniesienie wydatków w szczególności na zwiększenie mocy sprzedażowych, rozbudowę infrastruktury informatycznej, dostosowanie całego systemu Braster do wymogów poszczególnych rynków, przeprowadzenie procedur certyfikujących, przygotowanie i przeprowadzenie kampanii marketingowych oraz innych działań promocyjnych, a także utrzymanie zdolności operacyjnych spółki" – czytamy w komunikacie.

Spółkę, w całym procesie związanym z pozyskaniem finansowania, będzie wspierać doradca finansowy Cukierman&Co. Investment House.

Wcześniej giełdowa spółka poinformowała, że zmienia model biznesowy: chce zminimalizować wsparcie sprzedażowe dla swojego urządzenia w wersji konsumenckiej oraz wprowadzić produkt Braster Professional, przeznaczony do użycia w gabinetach lekarskich.

Dziś podała jeszcze informację o podpisaniu umowy dystrybucyjnej na sprzedaż urządzeń Braster Proffesional na terenie Republiki Południowej Afryki. Umowę zawarto na trzy lata.