Publicis zainwestuje w startupy 550 mln euro. Na razie wsparł 90 spółek

Maurice Levy, szef grupy komunikacyjnej Publicis, zapowiedział, że we wrześniu br. powstanie specjalny korporacyjny fundusz VC prowadzony przez jego firmę. Ma on dysponować 550 mln euro, które zostaną przeznaczone na wsparcie startupów z całego świata. W ramach inicjatywy Publicis90 komunikacyjny koncern już zainwestował 10 mln euro w 90 młodych firm technologicznych.

Publikacja: 04.07.2016 16:33

Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-

Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklamą czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.

Foto: Bloomberg

Z okazji 90-lecia grupy Publicis powstała inicjatywa Publicis90, której celem było wsparcie innowacyjnych firm z różnych części świata. O dofinansowanie i mentoring francuskiej grupy komunikacyjnej zaaplikowało ponad 6000 osób z 141 państw. Jury inicjatywy wybrało 90 startupów, które otrzymają finansowanie spośród ponad 3500 zgłoszonych projektów.

65 nagrodzonych firm to podmioty zewnętrzne względem całej grupy Publicis, a 25 projektów zostało zgłoszonych przez pracowników tej grupy komunikacyjnej. Wśród trzech najwyżej ocenionych firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna francuska.

Emerald Medical Applications jest izraelskim startupem specjalizującym się w dermatologii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii rozpoznawania obrazu dostarcza rozwiązania wspierające diagnostykę różnych form nowotworów skórnych.

Wiseye, również z Izraela, także zajmuje się technologiami wykorzystującymi rozpoznawaniem obrazu. Ten startup przede wszystkim skupia się na dostarczaniu rozwiązań dla handlu. Ich system analizujący obraz wideo pozwala w lepszy sposób zarządzać powierzchnią handlową w fizycznych punktach sprzedaży. W analityce wykorzystywane są także dane z CRM i urządzeń mobilnych klientów.

Recast.ai natomiast to francuska firma specjalizująca się w wspieraniu programistów tworzących boty. Developerzy wykorzystujący platformę dostarczaną przez Francuzów mogą w łatwy sposób stworzyć własnego bota i zaimplementować go w wybranym komunikatorze. Recast.ai dostarcza rozwiązania pomagające analizować dane uzyskane z wiadomości tekstowych i głosowych. Twórcami startupu są absolwenci szkoły kodowania 42, którą założył francuski miliarder Xavier Niel, współzałożyciel trzeciego największego we Francji operatora komórkowego oraz właściciel gazety „Le Monde".

W gronie startupów, które uzyskają wsparcie od grupy Publicis znalazły się firmy m. in. ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Niemiec, Australii, Indii, Niemiec czy Kanady. Każdy z podmiotów uzyskał od 10 do 500 tys. euro finansowania oraz wsparcie mentoringowe i marketingowe od pracowników francuskiej korporacji.

Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklamą czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel. Są to przeważnie spółki na wczesnym etapie działaności, choć znalazły się w tym gronie tzw. scale-upy, czyli firmy mające za sobą początkową fazę rozwoju i poszukujące możliwości rozwinięcia swojego biznesu. Nie ma wśród nich podmiotów z Polski, ale analizując wybór Publicis można zakładać, że potencjalnie w orbicie zainteresowania grupy mogłyby się znaleźć takie firmy jak FastTony.es (startup zajmujący się optymalizacją działań reklamowych na Facebooku), Indoorway (mikrolokalizacja m. in. w centrach handlowych), InvocieOcean (narzędzie do e-fakturowania), LiveCall (wsparcie głosowej obsługi klienta) czy startupy zajmujące się influencer marketingiem jak hash.fm, BrandBuddies, Szeri Szeri lub Lettly.

Jak zapowiedział Maurice Levy, szef grupy komunikacyjnej Publicis, we wrześniu 2016 roku zostanie uruchomiony korporacyjny fundusz typu venture capital, który zajmie się dalszym wsparciem młodych innowacyjnych spółek. Kapitalizacja funduszu ma wynieść 550 mln euro.

Grupa Publicis działa na rynku komunikacyjnym od 1926 roku. Została założona przez Marcela Bleusteina-Blanche'a. W skład grupy wchodzą agencje reklamowe, agencje reklamowe, agencje PR oraz domy mediowe. To jedna z czterech największych grup komunikacyjnych na świecie. W Polsce funkcjonują różne agencje grupy, m. in. Starcom, Zenith, Mediavest, Blue 449 | Starlink, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, MSL Group, Publicis Consultants czy Publicis Media.

Z okazji 90-lecia grupy Publicis powstała inicjatywa Publicis90, której celem było wsparcie innowacyjnych firm z różnych części świata. O dofinansowanie i mentoring francuskiej grupy komunikacyjnej zaaplikowało ponad 6000 osób z 141 państw. Jury inicjatywy wybrało 90 startupów, które otrzymają finansowanie spośród ponad 3500 zgłoszonych projektów.

65 nagrodzonych firm to podmioty zewnętrzne względem całej grupy Publicis, a 25 projektów zostało zgłoszonych przez pracowników tej grupy komunikacyjnej. Wśród trzech najwyżej ocenionych firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna francuska.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji