InPost jak Uber Eats i Glovo? Brzoska ma nowy projekt

Wygląda na to, że firma znana z sieci automatów paczkowych zajmie się teraz również dostawami jedzenia. Spółka kierowana przez Rafała Brzoskę zastrzegła w Urzędzie Patentowym (UP) nową markę – InPost Fresh.

Aktualizacja: 23.06.2021 13:04 Publikacja: 23.06.2021 12:35

InPost jak Uber Eats i Glovo? Brzoska ma nowy projekt

Foto: Bloomberg

Pod tym logo kryć ma się przyszła usługa do zamawiania zakupów z różnych sklepów oraz posiłków z restauracji – informuje serwis Cashless, który dotarł do tych informacji w UP.

Nowy projekt InPostu to zatem coś na kształt rozwiązań oferowanych przez Glovo, czy Uber Eats. Ma być dostępny w formie platformy internetowej i aplikacji. Ale na tym nie koniec. W biuletynie UP podano, iż „w ramach InPost Fresh mogą być oferowane usługi pośrednictwa w umowach kupna i sprzedaży produktów na rzecz osób trzecich, również w ramach handlu elektronicznego, zwłaszcza w zakresie artykułów spożywczych, kosmetyków oraz artykułów gospodarstwa domowego".

Co ciekawe, InPost Fresh to nie jedyna nowa marka w grupie Brzoski. Taki sam zakres usług ma mieć drugi zastrzeżony przez InPost znak: InPost Deli.

Rafał Brzoska nie odniósł się do tych informacji, ale na Twitterze zamieścił Twisterze pod informacją Cashless emotikony, przedstawiające uśmiech i palec przy ustach, oznaczający, że to jeszcze tajemnica.

Dostawy żywności dla InPost nie byłyby niczym nowym. Firma od kilku lat miała plan mocnego wejścia na ten rynek, a w planach ma uruchomienie 20 kolejnych lodówkomatów – maszyn do odbioru zamówionych produktów spożywczych, w tym też mrożonek. Spółka w sumie dysponować ma wkrótce ok. 50 takimi automatami, m.in. w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. - Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie, niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy - mówił przy okazji ogłoszenia planów rozwoju sieci lodówkomatów prezes InPostu.

Walka o rynek dostaw e-zakupów w Polsce ewidentnie przyspiesza. Orlen ogłosił bowiem właśnie, że do września uruchomi 200 swoich własnych automatów paczkowych. Projekt pod marką Orlen Paczka zakłada, że w sumie do końca br. sieć takich urządzeń będzie liczyła już pół tysiąca lokalizacji. Obecnie paczki można odbierać na 900 stacjach paliw PKN Orlen.

Pod tym logo kryć ma się przyszła usługa do zamawiania zakupów z różnych sklepów oraz posiłków z restauracji – informuje serwis Cashless, który dotarł do tych informacji w UP.

Nowy projekt InPostu to zatem coś na kształt rozwiązań oferowanych przez Glovo, czy Uber Eats. Ma być dostępny w formie platformy internetowej i aplikacji. Ale na tym nie koniec. W biuletynie UP podano, iż „w ramach InPost Fresh mogą być oferowane usługi pośrednictwa w umowach kupna i sprzedaży produktów na rzecz osób trzecich, również w ramach handlu elektronicznego, zwłaszcza w zakresie artykułów spożywczych, kosmetyków oraz artykułów gospodarstwa domowego".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły