#RZECZoBIZNESIE: Violetta Hamerska: Co roku powstaje ponad 100 nowych hoteli

- W stosunku do ubiegłego roku pakiety rodzinne podrożały aż 30-parę proc. - mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie.

Publikacja: 13.06.2016 14:08

#RZECZoBIZNESIE: Violetta Hamerska: Co roku powstaje ponad 100 nowych hoteli

Foto: Rzeczpospolita

Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie

zajmuje się oceną, promocją i wydawaniem certyfikatów obiektom hotelowym, które oferują atrakcyjne warunki wypoczynku i pobytu dla rodzin z dziećmi. Sytuacja na polskim rynku usług hotelowych wygląda pod tym względem dość pozytywnie.

- W ciągu ośmiu lat udało nam się scertyfikować ponad 500 takich obiektów i myślę, że to jest duży sukces – podkreśla Violetta Hamerska.

- Kiedy zaczynaliśmy 8 lat temu, rodzina, która jechała do hotelu musiała zabierać ze sobą dosłownie wszystko, od łóżeczka, po przewijak czy podgrzewacz – tłumaczy.

W tej chwili wiele hoteli w Polsce oferuje akcesoria ułatwiające opiekę nad dzieckiem oraz opracowuje specjalny program pobytu rodziny z dziećmi.

Przy ocenie hotelu największe znaczenie ma jednak nie wyposażenie, lecz podejście personelu i kreowana przez niego atmosfera.

- Jest to fundamentalna rzecz w usługach. Stosunek do gościa, szczególnie tego małego, zrozumienie potrzeb... – wymienia Hamerska.

Mimo że hoteli w Polsce przybywa z roku na rok, wciąż trzeba rezerwować pobyt w kluczowych miejscach turystycznych z dużym wyprzedzeniem.

- Jeśli ktoś chciałby zarezerwować sobie długi weekend w maju lub w wakacje, niech zacznie to robić już po nowym roku – radzi Hamerska.

Osoby, które nie zaplanowały jeszcze wakacji, wciąż mogą liczyć na atrakcyjne i tanie oferty, jednak już nie nad Bałtykiem.

- Alternatywą mogą być góry, Mazury, Wielkopolska, Bieszczady – wymienia.

W ciekawy sposób urlop można spędzić również w dużych miastach, z których wielu mieszkańców wyjedzie na odpoczynek do dalekich miejsc.

Te wakacje będą jednak droższe od poprzednich. Ceny pakietów rodzinnych w stosunku do ubiegłego roku poszybowały w górę o aż 30-parę proc. Najdroższe oferty są nad morzem, nieco tańsze na mazurach, z kolei najtańsze – w górach. Przyczyną wzrostu cen jest rosnący popyt.

- W ciągu roku powstaje ponad 100 nowych hoteli – mówi Hamerska.

Zmieniły się również trendy w budownictwie hotelarskim.

– W tej chwili inwestorzy przygotowują hotele pod konkretne segmenty i konkretnego odbiorcę - od pomysłu na produkt i wyposażenia, po lokalizację – wyjaśnia.

Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie

zajmuje się oceną, promocją i wydawaniem certyfikatów obiektom hotelowym, które oferują atrakcyjne warunki wypoczynku i pobytu dla rodzin z dziećmi. Sytuacja na polskim rynku usług hotelowych wygląda pod tym względem dość pozytywnie.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców