Urząd podejrzewa, że urządzenia kontroli emisji spalin używano w większości nowej floty samochodów Daimlera spełniających normę Euro 6 liczącej około miliona pojazdów — wynika z informacji

Rzecznik Daimlera powiedział, że nie będzie komentować publikacji tygodnika i dodał: — Współpracujemy w pełnym zakresie i przejrzyście z KBA i z resortem transportu. Powtórzył wcześniejsze stanowisko Daimlera sprzeciwiające się opinii KBA, że urządzenia wyłączające stanowią naruszenie przepisów.

Daimler podobnie jak inni producenci pojazdów używa płynnego azotanu mocznika do dezaktywacji tlenków azotu w spalinach, ale KBA zakwestionował cechy układu kontroli emisji spalin w związku z podejrzeniami, że pozwalają pojazdom emitować więcej spalin bez wykrywania tego. Daimler zapowiedział w maju, że odwoła się od decyzji KBA o objęciu akcją przywoławczą furgonów Vito 1,6 Diesel spełniających normę Euro 6 po śledztwie przeprowadzonym przez resort transportu.

Prezes Daimlera Dieter Zetsche spotyka się ponownie 11 czerwca z ministrem transportu Andreasem Scheuerem w sprawie rozwiązania problemu emisji spalin.