- Kluczem do sukcesu jest wartość, którą konsumenci chcą w zamian za przetwarzanie danych osobowych. Są to np. gratyfikacje o charakterze finansowych (rabaty, korzyści z udziału w programie lojalnościowym). Część osób zwraca też uwagę na wygodniejsze korzystanie z usługi czy lepsze dopasowanie oferty - wyliczał Musiał.
Podał, że Polacy chcą też wycofywać zgody od biur podróży i dilerów samochodowych, bo były one efektem często pojedynczej transakcji.
Profilowanie klienta
W większości przypadków, żeby korzystać z portali internetowych trzeba udzielić zgód. - Te zgody zostały udzielone, ale świadomość tego, że udzieliliśmy zgodę nie zawsze jest. Nie ma jeszcze świadomości, czym tak naprawdę jest profilowanie - ocenił Musiał.
Przypomniał, że nowe regulacje będą wymagały informowania o profilowaniu. - Wyzwaniem jest, żeby przedstawić profilowanie jako aspekt, który daje korzyści – podkreślił.
- Dobrze zrobione profilowanie skutkuje tym, że klient dostaje dobrze dopasowaną ofertę – dodał.
W badaniu Polacy deklarowali obawy o przekazywanie swoich danych osobowych. - Najczęściej wymieniają obawy przed zbyt agresywnymi kontaktami sprzedażowymi. Martwią się też o wyciek danych, bo są one coraz częstsze. Jest też obawa przed przekazaniem danych innym firmom - tłumaczył Musiał.