Zdaniem branżowych ekspertów kolejne lata będą należały do e-sprzedaży usług, dzięki którym rynek będzie się rozwijał w coraz szybszym tempie. Będzie to możliwe dzięki znacznie intensywniejszej sprzedaży usług medycznych, finansowych, edukacyjnych czy pośrednictwa przy poszukiwaniu pracy bądź mieszkania.
– Już teraz widzimy na platformie Shoper rosnący udział sklepów z usługami, np. szkoleniami, serwisem, biletami na wydarzenia. Przez internet będziemy kupować więcej i częściej, ze względu na wygodę i szybkość transakcji – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania Shoper.
Lekarz z sieci
– Jeszcze kilka lat temu nikogo nie dziwiło, że chcąc umówić się na wizytę do lekarza, musimy fizycznie czekać na swoją kolej. Obecnie żyjemy coraz szybciej i brakuje nam czasu na wszystko. Dlatego nikogo nie dziwi, że chętniej korzystamy z różnego rodzaju platform, które czynią nasze życie łatwiejszym i pozwalają oszczędzić czas – wskazuje Iwona Dziedzic-Gawryś, rzeczniczka ZnanyLekarz.pl.
– Za pośrednictwem serwisu tylko w Polsce umawianych jest ponad 120 tys. wizyt miesięcznie, a jeśli chcemy odbyć wirtualną konsultację, wystarczy skorzystać z Telemedi.co – dodaje Dziedzic-Gawryś.
Jak zauważa, szybko rosnącą popularnością cieszą się też specjalistyczne platformy czy aplikacje, które są w stanie postawić nam wstępną diagnozę chorobową, monitorować nasz organizm czy podpowiedzieć leki. Co więcej, według badania firmy McKinsey, 75 proc. pacjentów oczekuje, że w będzie korzystało z usług cyfrowych podczas diagnostyki.