Promowanie etycznego biznesu postawiła sobie za cel nowo zawiązana Koalicja na rzecz Etyki Biznesu, której inicjatorem jest Polska Izba Biegłych Rewidentów. Jest ona porozumieniem organizacji i instytucji działających w różnych sektorach gospodarki, którym zależy na wspieraniu inicjatyw na rzecz etyki biznesu.
Okazją do jej zawiązania stała się konferencja „Wartość etyki zawodowej biegłego rewidenta dla interesariuszy sprawozdań finansowych". W jej skład oprócz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów weszły podmioty reprezentujące różne sektory gospodarki: Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, ACCA Polska, CFA Society Poland, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Izba Domów Maklerskich, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska czy Pracodawcy RP.
– Dążymy do tego, aby różne strony w biznesie łączyły wspólne wartości, ponieważ wszystkie środowiska biznesowe tego potrzebują. Nie będziemy jednak mnożyć kodeksów etyki, ale raczej uświadamiać, że ważne są wspólne wartości – podkreśla Krzysztof Burnos, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.
Podobnego zdania jest Ewa Jakubczyk-Cały, partner zarządzający PKF Consult.
– Duża część przedsiębiorców deklaruje określone wartości, ale z praktyką jest gorzej. Dlatego dla mnie istotny jest fakt, że w koalicji są przedstawiciele pracodawców. Konieczna jest zamiana deklaracji w realia. Razem mamy większe możliwości, aby to się udało – uważa Jakubczyk-Cały.