Odkażona Paczka w RUCH-u

Świadcząca usługi kurierskie firma Ruch wprowadziła obowiązkowy proces odkażania ozonem przesyłek obsługiwanych w ramach usługi Paczka w RUCH-u. Klient nie ponosi kosztów odkażania.

Aktualizacja: 05.04.2020 15:49 Publikacja: 05.04.2020 15:11

Odkażona Paczka w RUCH-u

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

- Ryzyko zakażenia wirusem COVID-19, który potencjalnie może utrzymywać się na obsługiwanych przesyłkach sprawiło, że podjęliśmy działania, których efektem jest możliwość zagwarantowania nadawcom i odbiorcom Paczki w RUCH-u maksymalnego poziomu bezpieczeństwa obsługiwanych przesyłek – tłumaczy Tomasz Swat, członek zarządu Ruchu ds. logistyki.

Na terenie Centrum Logistycznego firmy Ruch w Warszawie wydzielona została specjalnie stworzona oraz zabezpieczona strefa odkażania, do której trafiają obsługiwane paczki. W ramach procesu dezynfekcji, paczki poddawane są działaniu ozonu, który jest gazem silnie utleniającym, jednak nie ingerującym w zawartość przesyłek. Ruch przekonuje, że proces dezynfekcji Paczki w RUCH-u pozwala usunąć wszelkie bakterie, które potencjalnie mogłyby znaleźć się na przesyłanych paczkach. - Ozonowanie wykorzystywane jest np. do odkażania mieszkań po kwarantannie osoby z zakażeniem koronawirusem, tą metodą dezynfekuje się również środki transportu publicznego, a także Paczki w RUCH-u. Co ważne, aby ten proces był maksymalnie skuteczny potrzebny jest czas. Każdą partię przesyłek poddajemy dezynfekcji przez około dwie godziny. Proces logistyki Paczki w RUCH-u daje nam taki zapas czasowy. W sytuacji ryzyka zakażenia koronawirusem myślę, że warto poczekać na paczkę dzień dłużej, aby odbierając ją mieć pewność, że nie jest ona nośnikiem bakterii czy wirusów – przekonuje Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruchu.

Decyzja rządu o zamknięciu galerii handlowych skierowała część ruchu konsumentów do e-sklepów. - Systemowa dezynfekcja Paczek w RUCH-u oraz towarów obsługiwanych w ramach usług logistyki kontraktowej to okazja dla właścicieli platform e-commerce, aby zaoferować kupującym bezpieczną formę dostawy. W Ruchu wprowadziliśmy szereg dodatkowych rozwiązań minimalizujących ryzyko zarażenia koronawirusem. Obok ozonowania przesyłek w wydzielonej strefie odkażania, ograniczyliśmy dostęp do wszystkich naszych centrów logistycznych dla osób spoza firmy, pracowników magazynów oraz kierowców wyposażyliśmy w rękawiczki ochronne oraz zapewniliśmy dostęp do niezbędnego zaplecza sanitarnego. Do własnych punktów odbioru paczek czyli kiosków i saloników prasowych RUCH-u na terenie całego kraju dostarczamy płyny dezynfekcyjne, a punktom partnerskim przekazaliśmy zalecenia rekomendowanego postępowania w celu unikania zakażenia wirusem – mówi Bogdan Baj, zastępca dyrektora biura usług kurierskich w Ruchu.

- Dodatkowe procesy przekładające się na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników usługi Paczka w RUCH-u nie będą wiązały się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Dokładamy starań, aby korzystać z ponad 100 lat doświadczenia na rynku. Sytuacja pandemii koronawirusa dla nas wszystkich była zaskoczeniem. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym działaniom każdy nadawca i odbiorca przesyłki może być od dzisiaj pewien, że paczka jest bezpieczna – puentuje Miłosz Szulc, prezes zarządu Ruchu. W Ruchu można też kupić produkty antybakteryjne oraz higieniczne. - Reagujemy na potrzeby konsumentów wprowadzając do sprzedaży w całej naszej sieci żele antybakteryjne do rąk, chusteczki dezynfekcyjne oraz maseczki ochronne. Uzupełniliśmy też nasze punkty o niezbędne wyroby farmaceutyczne i produkty higieniczne. Staramy się zapewnić klientom w czasie trwającej pandemii koronawirusa niezbędne produkty, pozwalające stosować się do zaleceń służb sanitarnych – tłumaczy Piotr Regulski, członek zarządu Ruchu.

Przekonuje, że kioski Ruchu to bezpieczne miejsce zakupów, które mogą stanowić alternatywę dla większych sklepów, bo zakupy „przez okienko" izolują sprzedawcę od kupującego. - Punkty Ruchu z racji swoich lokalizacji minimalizują ryzyko tworzenia się skupisk ludzi, w przypadku punktów z możliwością wejścia do środka oznaczyliśmy bezpieczne, 2-metrowe odległości między sprzedawcą a klientem – mówi Piotr Regulski. Do Ruchu zapraszamy także po prasę drukowaną, która w czasie pandemii koronawirusa pełni nie tylko rolę rozrywkową, ale także zapewnia dostęp do rzetelnej informacji dziennikarskiej na temat bieżącej sytuacji - dodaje.

Ruch umożliwia zakup tytułu prasowego, nawet jeżeli nie ma go aktualnie w punkcie sprzedaży. W takiej sytuacji kioskarze mogą złożyć zamówienie w kiosku on-line przez kasę zainstalowaną w punkcie, a klient po zapłaceniu za czasopismo otrzyma je do kiosku przy kolejnej dostawie prasy, na następny dzień. Taki sam mechanizm działa w przypadku książek, dostępnych w ofercie Ruchu. Można je zamówić bezpośrednio w punkcie lub za pośrednictwem sklepu internetowego www.kiosk.ruch.com.pl z możliwością odbioru w wybranym punkcie Ruchu. Dostawa odbywa się w ramach usługi Paczka w RUCH-u, co gwarantuje dezynfekcję przesyłki.

Ruch zwraca uwagę, że badania pokazują, iż ryzyko przenoszenia koronawirusa na prasie drukowanej jest znikome, ze względu na proces druku gazet.

- Ryzyko zakażenia wirusem COVID-19, który potencjalnie może utrzymywać się na obsługiwanych przesyłkach sprawiło, że podjęliśmy działania, których efektem jest możliwość zagwarantowania nadawcom i odbiorcom Paczki w RUCH-u maksymalnego poziomu bezpieczeństwa obsługiwanych przesyłek – tłumaczy Tomasz Swat, członek zarządu Ruchu ds. logistyki.

Na terenie Centrum Logistycznego firmy Ruch w Warszawie wydzielona została specjalnie stworzona oraz zabezpieczona strefa odkażania, do której trafiają obsługiwane paczki. W ramach procesu dezynfekcji, paczki poddawane są działaniu ozonu, który jest gazem silnie utleniającym, jednak nie ingerującym w zawartość przesyłek. Ruch przekonuje, że proces dezynfekcji Paczki w RUCH-u pozwala usunąć wszelkie bakterie, które potencjalnie mogłyby znaleźć się na przesyłanych paczkach. - Ozonowanie wykorzystywane jest np. do odkażania mieszkań po kwarantannie osoby z zakażeniem koronawirusem, tą metodą dezynfekuje się również środki transportu publicznego, a także Paczki w RUCH-u. Co ważne, aby ten proces był maksymalnie skuteczny potrzebny jest czas. Każdą partię przesyłek poddajemy dezynfekcji przez około dwie godziny. Proces logistyki Paczki w RUCH-u daje nam taki zapas czasowy. W sytuacji ryzyka zakażenia koronawirusem myślę, że warto poczekać na paczkę dzień dłużej, aby odbierając ją mieć pewność, że nie jest ona nośnikiem bakterii czy wirusów – przekonuje Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruchu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Raport ZUS: stabilna sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
ZUS: 13. emerytury trafiły już do ponad 6 mln osób
Materiał partnera
Silna grupa z dużymi możliwościami
Biznes
Premier Australii o Elonie Musku: Arogancki miliarder, który myśli, że jest ponad prawem
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej