fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Opel wraca z produkcją do Kaługi

Bloomberg
Grupa PSA poinformowała, że Opel ogłosił wznowienie w IV kwartale produkcji w fabryce PSA w Kałudze pod Petersburgiem, po wyjściu z rosyjskiego rynku przez GM w 2015 r.

Opel zacznie od oferowania 3 modeli w wybranych salonach: modelu Grandland X z zakładu w Eisenach i nową Zafirę Life i dostawcze Vivaro produkowane w Kałudze. Niemcy zamierzają zwiększać w następnych latach działalność w Rosji i wkrótce zwiększą ofertę modeli. Więcej informacji o tym podadzą później.

- Znaczący wzrost rentownego eksportu stanowi jeden z kluczowych filarów naszego planu PACE!. Robimy duże postępy w tej dziedzinie –– powiedział prezes Michael Lohscheller. — Rosja to olbrzymi, strategicznie ważny i atrakcyjny rynek o ogromnym potencjale. Jako niemiecka marka z długoletnimi tradycjami i doskonałą reputacją w tym kraju wykorzystamy tę okazję. Fakt, że możemy od razu rozpocząć lokalną produkcję, jest najlepszym przykładem tego, jak ważne dla firmy Opel jest bycie częścią Grupy PSA.

Wiceprezes i dyrektor operacyjny Grupy PSA na kraje Europy i Azji, Yannick Bézard stwierdził, że wprowadzenie nowej marki na rynek rosyjski pozwoli Grupie PSA wzmocnić obecność w regionie, poszerzyć ofertę dla obecnych klientów i zdobyć nowych. Wraz z ubiegłoroczną premierą marki Opel na Ukrainie planujemy potrojenie do 2021 r. wielkości sprzedaży marek Grupy w tym regionie, a ten projekt mocno przyczyni się do osiągnięcia tego celu.

Nie tylko dawni dealerzy Opla, ale i nowe salony będą prezentować modele tej marki. Początkowo partnerami Opla będzie 15-20 dealerów w największych miastach w kraju. Planowany jest stopniowy rozwój sieci, liczba punktów sprzedaży zwiększy się ponad dwukrotnie w ciągu kilku lat. Podobnie jak na innych rynkach priorytetem Opla w Rosji jest rentowny wzrost i zadowolenie klientów.

Ofensywa eksportowa to jeden z filarów planu strategicznego PACE! realizowanego przez Opel/Vauxhall, który pomoże firmie osiągnąć długoterminową rentowność. Decyzja o powrocie na rynek rosyjski jest częścią planu rozwoju marki w Europie i na świecie. Do połowy lat 20. na rynki pozaeuropejskie powinno przypadać 10 proc. sprzedaży Opla. Niemcy będą wzmacniać obecność w Azji, Afryce i Ameryce Płd., do 2022 r. chcą rozpocząć działalność w kolejnych ponad 20 krajach.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA