Aczkolwiek firma uważa, że jest jeszcze „za wcześnie", aby przewidzieć, jak biznes będzie się rozwijał w 2021 roku, mimo i z pierwsze dane z tego roku, z pierwszego kwartału wskazują na wyraźny wzrost rezerwacji przez platformę.

Po wejściu w grudniu 2020 roku na giełdę Airbnb zgromadziło 3,5 mld dolarów od inwestorów i uzyskało wycenę na poziomie ponad 100 mld dol. z perspektywą wzrostu i okresowym wynikiem nawet 120 mld dol. Inwestorzy uwierzyli wtedy, że pojawienie się szczepionki na koronawirusa szybko przywróci sektor turystyki do normy sprzed pandemii.

Airbnb wierzy, że postęp szczepień w 2021 roku mocno przyczyni się do obicia sektora turystycznego, wzrostu rezerwacji a co za tym idzie także przychodów. Firma liczy, że odbicie w Ameryce Północnej będzie większe w tym roku niż w Europie. Na Starym Kontynencie restrykcje w podróżowaniu i koleje lockdowny mocniej uderzyły w biznes platformy.

„Podróżowanie odżywa, a my koncentrujemy się na przygotowaniach do odbicia" - powiedział BBC dyrektor generalny Brian Chesky.

Airbnb działa w ponad 220 krajach na całym świecie umożliwiając wynajem lokali od osób prywatnych. Platforma powstała w 2008 roku.