Legendarny producent gitar Gibson na krawędzi bankructwa

Firma Gibson Brands Inc. ma 375 mln dolarów długu. Wszystko wskazuje na to, że czeka go bankructwo.

Aktualizacja: 21.02.2018 20:19 Publikacja: 21.02.2018 18:46

Foto: AFP

Gibson to jedna z najsłynniejszych gitarowych marek na świecie. Na takich gitarach grają Slash, Jimmy Page, Angus Young, Bernard Sumner, Keith Richards, Eric Clapton, Bob Dylan, Lenny Kravitz, Tony Iommi i Jeff Beck oraz grali nieżyjący już George Harrison, John Lennon, Marc Bolan oraz Jimi Hendrix.

Firma Gibson Brands Inc. z siedziba w Nashville ma ogromne kłopoty finansowe. Jest zadłużona na 375 mln dolarów, a termin spłaty długu to 23 czerwca 2018. Jeśli jej się nie uda dotrzymać terminu, to będzie musiała zapłacić dodatkowe 145 milionów.

W 2017 roku firma wzięła pożyczki o wartości 130 milionów dolarów.

Prezes firmy Henry Juszkiewicz nie będzie miał wyjścia i będzie musiał ogłosić bankructwo. Pierwszą "ofiarą" kłopotów Gibsona jest dyrektor finansowy Bill Lawrence, który stracił pracę po zaledwie roku w firmie.

Juszkiewicz przyznał w rozmowie z "Nashville Post", że sytuacja w firmie jest bardzo zła, ale zarząd robi wszystko, by nie dopuścić do bankructwa. Firma pozbywa się akcji, nieruchomości, wyprzedaje majątek ruchomy i pozbywa się "niepotrzebnych segmentów", a przede wszystkim negocjuje z wierzycielami.

Gibson Guitar Corporation założył w 1902 roku Orville Gibson - lutnik specjalizujący się w produkcji nowego typu gitar i mandolin.

Gitara marki Gibson należąca niegdyś do George'a Harrisona z The Beatles:

Gibson to jedna z najsłynniejszych gitarowych marek na świecie. Na takich gitarach grają Slash, Jimmy Page, Angus Young, Bernard Sumner, Keith Richards, Eric Clapton, Bob Dylan, Lenny Kravitz, Tony Iommi i Jeff Beck oraz grali nieżyjący już George Harrison, John Lennon, Marc Bolan oraz Jimi Hendrix.

Firma Gibson Brands Inc. z siedziba w Nashville ma ogromne kłopoty finansowe. Jest zadłużona na 375 mln dolarów, a termin spłaty długu to 23 czerwca 2018. Jeśli jej się nie uda dotrzymać terminu, to będzie musiała zapłacić dodatkowe 145 milionów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły