Olimpijczycy wypromują polskie firmy

Sponsoring sportów zimowych w Polsce daje firmom łącznie tyle, ile uzyskują z piłki nożnej.

Aktualizacja: 08.02.2018 06:58 Publikacja: 07.02.2018 20:01

Olimpijczycy wypromują polskie firmy

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Tak wynika z badania tzw. ekspozycji marek sponsorów w mediach relacjonujących wydarzenia sportowe. Z podliczeń firmy Pentagon Research wynika, że w ubiegłym roku marki firm sponsorujących sporty zimowe widoczne były w mediach (np. na ubraniach sportowców, ich kaskach czy na bandach) 601 tys. razy. Żeby przez tyle samo czasu pokazać te same marki w tych mediach, firmy musiałyby zapłacić im – według cenników (czyli bez uwzględnienia rabatów) 840 mln zł. Mniej więcej tyle samo wynosi analogiczny ekwiwalent dla sponsorów piłki nożnej. – Sporty zimowe przekładają się na ekwiwalent reklamowy nawet w miesiącach letnich, kiedy są skoki letnie. Poza tym stroje sportowców zimowych, podobnie jak żużlowców, są w dużym stopniu wykorzystywane przez sponsorów, piłkarze takich strojów nie mają – mówi Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.

Pozostało 80% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców
Biznes
Rząd podjął decyzję w sprawie dyplomów MBA z Collegium Humanum