Związki grupy Amica z piłką nożną zawsze były mocne. Jej główny udziałowiec i prezes Jacek Rutkowski jest właścicielem klubu Lech Poznań. W Hiszpanii grupa obecna jest pod marką Fagor i to ona będzie promowana podczas meczów. Dyrektor generalny hiszpańskiej spółki Electrodomesticos Iberia, należącej do Grupy Amica podpisał umowę sponsorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich - Atletico. Umowa sponsoringowa będzie obowiązywała od 1 kwietnia 2021 roku aż do zakończenia sezonu 2023-2024. Logotyp Fagor będzie eksponowany m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej, rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, Pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Identyfikacja marki pojawi się również w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Marka sponsora będzie wykorzystywana także w wywiadach, sesjach zdjęciowych piłkarek oraz aktywacjach konsumenckich. Rozważana jest także obecność logotypu na strojach sportowych, co będzie przedmiotem analizy w połowie bieżącego roku.

- Współpraca naszej marki FAGOR z tak znanym i rozpoznawalnym klubem otwiera przed nami możliwość nie tylko dotarcia do młodszej części naszej grupy docelowej, ale przede wszystkim idealnie pasuje do misji, jaką wpisaliśmy na drodze marki FAGOR w jej ponownym rozwoju - mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.

Marka Fagor to niegdysiejszy potentat na rynku AGD, jednak podczas poprzedniego kryzysu finansowego jej właściciel wpadł w tarapaty i zbankrutował. Marka zniknęła z rynku, choć wciąż jest dobrze znana nie tylko w Hiszpanii, ale również Portugalii i Francji. Amica dzierżawi prawa do tej nazwy i przywraca ją na rynek.

Piłkarki Atletico Madryt cieszą się niezwykłą popularnością w skali kraju (druga drużyna w Hiszpanii pod względem liczby fanów i śledzących na mediach społecznościowych), do klubu należy także światowy rekord we frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej – 60 739 widzów na meczu z piłkarkami FC Barcelona.