fbTrack
REKLAMA

Biznes

Grupa Żywiec pomaga dotkniętym przez pandemię

Wsparcie dla sektora gastronomicznego oraz służby zdrowia i mieszkańców miast, w których znajdują się browary to główne tematy raportu „ZrównowaŻeni” opublikowanego przez Grupę Żywiec. Producent piwa podsumował rok pandemii, pokazując jak w tym czasie reagował na zmiany, kontynuując działania na rzecz środowiska.

Grupa Żywiec jako pierwsza w branży zdecydowała się odebrać piwo od swoich klientów z barów i restauracji, którzy w związku z pandemią musieli zamknąć swoje lokale. Przedstawiciele producenta piwa odebrali łącznie ponad 35 tys. kegów o wartości ponad 6 mln zł.

Firma przygotowała również specjalny program wsparcia dla dostawców, który pozwalał na otrzymanie środków finansowych w krótkim czasie oraz szereg innych korzyści, a także wsparła rolników i producentów jęczmienia, dokonując dodatkowych zakupów o wartości 5 mln zł.

Pandemia zmieniła także kierunek działalności społecznej firmy, która w ubiegłym roku skupiła się na zdrowiu ludzi. – W pierwszej kolejności zadbaliśmy o naszych pracowników. Tych, którzy nie przestali odwiedzać klientów oraz tych, którzy musieli przestawić się na pracę z domu. – mówi Kamil Mirowski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żywiec.

Producent piwa wyposażył pracowników w środki ochrony indywidualnej, a także zapewnił wsparcie dla rodziców w opiece nad dziećmi. Firma zorganizowała również możliwość wypożyczenia sprzętu do pracy z domu, a 50 najbardziej potrzebujących rodzin otrzymało tablety do pracy i nauki.

Właściciel browarów pomógł także służbie zdrowia. Po pierwsze browarnicy przygotowali specjalny bezalkoholowy witaminowy napój nazwany „Dla Bohaterów naszego Ż” dla służb medycznych walczących z pandemią. Napoje trafiły do ponad 150 placówek na terenie całej Polski.

Oprócz tego marka Żywiec przekazała 1 mln zł na zbiórkę dla szpitali prowadzoną przez fundację Siepomaga.pl. Do wspierania akcji zaangażowała także swoich konsumentów poprzez cykl koncertów „Męskie Granie w Domu”. Na potrzeby zbiórki udało się łącznie zebrać 5 mln zł.

W miejscowościach, w których zlokalizowane są browary Grupy Żywiec, firma wsparła lokalne placówki ochrony zdrowia także poprzez dofinansowanie zakupu sprzętu medycznego i środków ochrony. Na ten cel przeznaczono dodatkowe 500 tys. zł. Dzięki specjalnej instalacji do produkcji piwa bezalkoholowego w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, w pierwszych tygodniach mieszkańcy tego miasta otrzymali darmowe płyny do dezynfekcji.

Pomimo pandemii, Grupa Żywiec kontynuowała swoją działalność ekologiczną. Jeszcze przed wybuchem pandemii marka Żywiec rozpoczęła kampanię Wielka Zwrotka Ż, która promuje oddawanie butelek zwrotnych jako najbardziej przyjaznego dla środowiska opakowania. Konsumenci, którzy chcą oddać butelkę zwrotną nie muszą też pamiętać o paragonie – dzięki akcji „Daj butelce drugie życie” mogą oddać ją w blisko 7 tys. sklepów na terenie całej Polski.

Butelka zwrotna stałą się też motywem kampanii wspierającej służbę zdrowia w Żywcu, Namysłowie, Elblągu, Warce i Leżajsku. W zamian za każdą spośród 40 tys. zebranych butelek zwrotnych, Grupa Żywiec przekazała 1 zł na zakup posiłków dla lekarzy. W sumie do medyków trafiło  1560 posiłków, których kupno wsparło także lokalne restauracje.

Oprócz opakowań, firma inwestuje również w pozyskiwanie surowców do produkcji piwa pochodzących z przyjaznych dla środowiska upraw. Specjal to pierwsza marka w portfolio Grupy Żywiec, która w całości warzona jest ze słodu pochodzącego ze zrównoważonych upraw. - W ubiegłym roku po raz kolejny ograniczyliśmy zużycie wody w produkcji piwa, a także rozpoczęliśmy test ciężarówek zasilanych LNG, dzięki czemu ograniczamy emisję CO2 oraz pyłów do atmosfery. – dodaje Mirowski.

Raport Grupy Żywiec za rok 2020 jest pierwszym sprawozdaniem wśród producentów piwa na polskim rynku podsumowującym rok 2020 i dotyczącym kwestii ESG (environmental, social i governance), która obejmuje dbałość o środowisko, kwestie społeczne i sposób prowadzenia biznesu – główne kryteria zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

Pełny raport dostępny jest na stronie raport.grupazywiec.pl

Materiał Promocyjny

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA