fbTrack
REKLAMA

Biznes

Mleczarnia Turek stawia na zrównoważony rozwój

Mleczarnia Turek istnieje na polskim rynku od prawie 100 lat. Jest to jeden z najstarszych producentów wyrobów mlecznych w Polsce. Asortyment marki jest szeroki, a liczne nagrody potwierdzają, że konsumenci jej ufają. Poznaj historię Mleczarni Turek oraz jej plany na dalszy rozwój.

Twaróg i masło to dwa pierwsze produkty wytwarzane w Mleczarni Turek, znanej przed laty jako Mleczarnia Udziałowa Ziemianka. Obecnie Turek wytwarza znacznie więcej artykułów, wsród których na uwagę zasługują sery naturalnego pochodzenia. Dowiedz się więcej o historii i planach na przyszłość Mleczarni Turek.

Historia Mleczarni Turek

Historia Mleczarni Turek ma swój początek w 1925 roku. To właśnie wtedy, przed prawie 100 laty, decyzją ziemian powołano Mleczarnię Udziałową Ziemianka. Produkcja w zakładzie ograniczała się do wirowania mleka oraz wytwarzania twarogi i masła. Mleczarnia działała do początku lat 30., a w 1936 roku została przekształcona w Okręgową Mleczarnię Spółdzielczą.

II wojna światowa wymusiła zawieszenie działalności zakładu. Przez całą wojnę nie wyprodukowano w niej żadnego towaru, jednak zachowane maszyny umożliwiły wznowienie prac w mleczarni w 1945 roku. Zakład przetrwał również trudne czasy komunizmu oraz początki kapitalizmu, ciesząc się ogromnym zaufaniem tysięcy klientów. Dzięki temu w 1999 roku powstała Mleczarnia Turek Sp. z o.o., która do dziś funkcjonuje w niezmienionej formie.

Wieloletnie doświadczenie, sprawdzone receptury oraz stawianie na zrównoważony rozwój sprawiło, że Mleczarnia Turek w 2015 roku stworzyła nową markę - NaTurek. Naturalne pochodzenie asortymentu podkreśla wartości zakładu oraz wpływa na całą komunikację marki. NaTurek doceniono w 2020 roku, przyznając marce nagrodę SuperBrands 2020.

Zrównoważony rozwój

Mleczarnia Turek stawia na zrównoważony rozwój, w którym główną rolę odgrywa wszystko, co naturalne. Dbałość o ludzi, planetę, produkty i surowce sprawia, że sery i inne artykuły spożywcze NaTurek wpisują się w trendy prozdrowotne i proekologiczne.

Asortyment mleczarni powstaje na bazie wieloletniego doświadczenia i szerokiej wiedzy serowarskiej, które uzupełniają klarowna komunikacja, dbałość o zdrowie i stosowanie „czystych” składów. W produktach marki NaTurek nie ma konserwantów i sztucznych dodatków, co sprawia, że liczba towarów „clean label” stale rośnie.

W Mleczarni Turek duży nacisk kładzie się na dbałość o środowisko naturalne, dlatego zakład stawia na dokładną segregację odpadów oraz obniżanie zużycia gazu, prądu i wody. Dzięki temu wszystkie produkty wytwarza się bez zużywania nadmiernej ilości surowców, jednocześnie zwiększając liczbę odpadów wykorzystywanych ponownie.

Zrównoważony rozwój to również dbałość o pracowników, dlatego w Mleczarni Turek pracownicy mogą liczyć na wsparcie ich w sprawach zawodowych oraz osobistych. Kluczowym aspektem jest bezpieczeństwo, dlatego środowisko pracy jest w pełne przyjazne. Dodatkowo wprowadza się w nim zmiany, gdy ankiety satysfakcji przeprowadzone wśród pracowników wskazują na konieczność ich dokonania.

NaTurek stawia na ekologiczne surowce pochodzące od sprawdzonych dostawców, którzy podobnie jak mleczarnia realizują ideę zrównoważonego rozwoju. Produkty dostępne w asortymencie powstają na bazie surowców wysokiej jakości, a wieloletnia współpraca z dostawcami sprawia, że lokalni producenci zyskują stałych, solidnych odbiorców. Wszystko to sprawia, że Mleczarnia Turek w pełni skupia się na rozwoju, który ma pozytywny wpływ na życie wielu osób i działalność licznych przedsiębiorców oraz rolników.

Materiał Promocyjny 

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA