Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Grupa Swatch zanotowała w 2020 r. spadek sprzedaży zegarków o niemal 30 proc.

Aktualizacja: 28.01.2021 14:12 Publikacja: 28.01.2021 14:03

Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Foto: www.swatch.com

Szwajcarski koncern podał, że w 2020 r. zgodnie z oczekiwaniami, jego przychody ze sprzedaży spadły do 5,6 mld franków, czyli 28,7 proc. niżej, przy stałym kursie wymiany niż w 2019 r.

Przy bieżących kursach spadek wynosi 32,1 proc. Wyniki operacyjne pozostają nieznacznie dodatnie na poziomie 52 mln zysku w porównaniu do ponad 1 mld franków w 2019 r.

Na poziomie zysku netto grupa odnotowuje stratę netto w wysokości 53 mln franków w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 748 mln franków w poprzednim roku.

Swatch podkreśla, że notuje stopniową poprawę działalności: w drugim półroczu sprzedaż netto spadła już tylko o 14,3 proc. w porównaniu z tym okresem roku poprzedniego. Swatch podkreśla też dane o mocnym grudniu pomimo ponownych blokad na ważnych rynkach, takich jak Niemcy i Wielka Brytania.

Chociaż sytuacja w branży pozostaje niepewna, Swatch Group przewiduje „znaczny wzrost konsumpcji zegarków i biżuterii na całym świecie w 2021 r.” I ma nadzieję, że sprzedaż wróci do poziomu z 2019 roku. Swatch Group ma również nadzieję, że uda się wykorzystać niektóre ze swoich udanych produktów, takich jak nowy zegarek Omega Moonwatch, kolekcja Longines Spirit czy niedawno wprowadzony na rynek T-Touch Connect Solar.

Z perspektywy rynkowej wpływ pandemii COVID-19 na transformację biznesową grupy (i branży) był ogromny - zamknięto 384 sklepów detalicznych, a 55 zostało otwartych. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 70 proc. Udział handlu elektronicznego dla marek ze średniego i podstawowego segmentu cenowego osiągnął obecnie od 20 proc. do 30 proc.

Szwajcarski koncern podał, że w 2020 r. zgodnie z oczekiwaniami, jego przychody ze sprzedaży spadły do 5,6 mld franków, czyli 28,7 proc. niżej, przy stałym kursie wymiany niż w 2019 r.

Przy bieżących kursach spadek wynosi 32,1 proc. Wyniki operacyjne pozostają nieznacznie dodatnie na poziomie 52 mln zysku w porównaniu do ponad 1 mld franków w 2019 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje