Pandemia pokazała kluczową rolę e-sklepów w biznesie. Hosting w chmurze zwiększa ich możliwości

Zamknięcie gospodarki w związku z pandemią z dnia na dzień odcięło wiele firm od dochodów z tradycyjnej sprzedaży produktów i usług. Wygrali ci, którzy postawili na e-sklepy. Przesuwanie się naszej aktywności do Internetu to trwała zmiana. Warto zatem jak najszybciej zacząć wykorzystywać możliwości jakie daje nam oferta spółki nazwa.pl, którą branża IT uznała najlepszą firmą hostingową w Polsce.

Publikacja: 23.10.2020 14:26

Pandemia pokazała kluczową rolę e-sklepów w biznesie. Hosting w chmurze zwiększa ich możliwości

Szacuje się, że w sierpniu w Polsce mieliśmy 27,2 mln internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. A aż 57 proc. użytkowników sieci robi e-zakupy, podaje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”.

E-zakupy są szybkie, przyjemne i wygodne. Produkty są dostarczane „pod drzwi” lub do wybranego punktu odbioru. W obliczu pandemii i różnych ograniczeń największą zaletą zdalnych zakupów jest jednak to, że nie wymagają wychodzenia z domu.

Zmiana zachowań konsumentów

W badaniu „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”, przeprowadzonym?na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, 35 proc. internautów wskazuje, że obecna sytuacja wymusiła zmiany ich codziennych zachowań. W szczególności dotyczy to kontaktów z innymi ludźmi. 57 proc. badanych ograniczyło kontakty z innymi osobami, a 55 proc. postanowiło ograniczyć również wychodzenie z domu.

Ta sytuacja sprawiła, że aspekt bezpieczeństwa zakupów w sieci jest dziś dla nas o wiele ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. 37 proc. badanych uważa, że zakupy internetowe są obecnie bezpieczniejsze niż zakupy w sklepach tradycyjnych (wśród osób, które na czas lockdownu zrobiły zapasy przez Internet, ten odsetek sięgnął aż 70 proc.). A 45 proc. uczestników ankiety wskazało, że w związku z zagrożeniem koronawirusem rzadziej robi zakupy w sklepach tradycyjnych.

E-zakupy zyskują na znaczeniu

Według badania CBRE, 55 proc. osób w okresie zamknięcia centrów handlowych kupiło online produkty, po które normalnie poszłoby do sklepu stacjonarnego. Najczęściej w e-sklepach zamawialiśmy wówczas ubrania (59 proc.), kosmetyki i perfumy (44 proc.), artykuły przemysłowe (34 proc.), sprzęt RTV i AGD (32 proc.), książki i płyty (26 proc.), artykuły spożywcze (23 proc.), zabawki (21 proc.) oraz biżuterię (8 proc.).

Zwrot w kierunku e-sklepów sprawił, że wiele branż, jak spożywcza, medyczna, urody i higieny osobistej, elektroniczna, gamingowa, a także dom i ogród, odnotowało dynamiczne wzrosty sprzedaży. W niektórych przypadkach były one rzędu 300–400 proc., co oznacza, że w ciągu kilku tygodni zrealizowały się poziomy sprzedaży zakładane przez firmy na dwa–trzy lata.

Wyniki tych i innych badań oraz raportów jednoznacznie diagnozują sytuację i nasze nastawienie do zakupów: następuje wyraźny zwrot w kierunku kanału online. Wcześniej główną przeszkodą w przejściu do e-świata była bariera mentalna, zarówno u konsumentów, jak i u firm. Gdy sytuacja wymusiła przejście na online, przełamało to obawy: tak klienci, jak i przedsiębiorcy przekonali się, że nie tylko jest to możliwe, ale i wygodne. Obecnie tworzy się model hybrydowy, jednak zmiany w kierunku online są trwałe.

Zmianę zachowań konsumentów potwierdza skokowy wzrost udziału sprzedaży online w polskim handlu. W trakcie zamknięcia gospodarki przekraczał on 12 proc. I choć obecnie wrócił w okolice 7 proc., to skok ten pokazał kierunek, w jakim będą podążać konsumenci.

Biznes otwarty na zmiany

Nie ulega wątpliwości, że wiele firm przetrwało dzięki przeniesieniu biznesu do sieci. Według najnowszego raportu Facebooka „State of Small Business”, obecnie 28 proc. polskich firm realizuje w formie cyfrowej co najmniej 50 proc. sprzedaży. Zaś w przypadku 38 proc. handel internetowy generuje co najmniej 25 proc. sprzedaży.

Ważne jest otwarcie na nowe doświadczenia ze strony małych i średnich przedsiębiorców, którzy w efekcie pandemii musieli wstrzymać działalność. Otóż według badania „State of Small Business” jedna czwarta takich przedsiębiorców deklaruje, że ma zamiar wrócić na rynek dzięki e-handlowi. Podają oni, że są m.in. w trakcie budowy strony internetowej.

Kierunek: e-commerce

Zwrot konsumentów w kierunku Internetu sprawia, że liczba e-sklepów będzie rosnąć. Pandemia zaznaczyła przy tym przewagę rozwiązań chmurowych, które pozwalają w o wiele bardziej elastyczny sposób radzić sobie ze wzrostami ruchu w witrynie.

Założenie sklepu internetowego nie jest jednak zadaniem prostym. Kluczową kwestią jest wybór dostawcy usług hostingowych. Od wydajności jego serwerów zależy bowiem szybkość działania strony. Podstawowymi usługami są domena internetowa i właśnie hosting. Firma nazwa.pl posiada wieloletnie doświadczenie w branży. Przez 23 lata z usług spółki skorzystało już ponad milion klientów, a we wrześniu nazwa.pl została wybrana przez ekspertów z branży IT firmą hostingową roku!

Warto postawić na e-sklep w chmurze

Dlaczego decydując się na hosting, warto postawić na rozwiązanie chmurowe? Otóż, w takim modelu, każda strona obsługiwana jest na kilkuset serwerach, a nie jak w tradycyjnym hostingu przez pojedynczy serwer. Obsługą zapytań do nich sterują specjalne urządzenia - load balancery.

Gdy strona zaczyna notować większy ruch, load balancery przekierowują go do mniej obciążonych serwerów. Wybór odbywa się dynamicznie na podstawie poziomu obciążenia każdego z serwerów tworzących chmurę. To oznacza pewność, że strona sklepu nie przestanie działać nawet przy znacznie wzmożonym zainteresowaniu ze strony konsumentów.

Jedynym dostawcą cloudhostingu w Polsce jest nazwa.pl. Oferowany przez firmę hosting w chmurze umożliwia skorzystanie z najszybszych na rynku procesorów serwerowych Intel Xeon oraz dysków Intel Optane. Te rozwiązania pozwalają na optymalizację działania całego systemu.

Usługa CloudHosting e-Sklep w nazwa.pl to narzędzie pozwalające na samodzielne prowadzenie biznesu w sieci. Rozwiązanie jest dostępne w trzech wariantach: Start, Biznes i Pro. Firma nazwa.pl świadczy swoje usługi w nowoczesnych Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i Amsterdamie. Wszystkie centra połączone są za pomocą łącz światłowodowych, a  przepustowość przekracza łącz przekracza 200 Gbps.

Działanie usługi CloudHosting e-Sklep opiera się na popularnej aplikacji PrestaShop. Dzięki temu dostarczane są nam wszystkie narzędzia do rozpoczęcia działalności online, pozwalając na realizację całego procesu sprzedażowego – od pozycjonowania strony, poprzez samodzielnie zarządzanie zamówieniami, po płatności i wysyłkę.

Dodatkowo w ramach usługi CloudHosting e-Sklep możemy spersonalizować wygląd strony. Do wyboru mamy cały wachlarz szablonów i motywów. Można również skorzystać z wtyczek podzielonych według funkcjonalności. Te rozwiązania znacząco upraszczają prowadzenie sklepu, a także poprawiają jego widoczność w wyszukiwarce dzięki optymalizacji treści i zdjęć na stronie pod kątem SEO.

Wykorzystaj możliwości CloudHosting e-Sklep Start w nazwa.pl przez 3 miesiące za darmo!

Specjalnie dla Czytelników Rzeczpospolitej, nazwa.pl udostępniła kod, za pomocą którego przez 3 miesiące możesz przetestować CloudHosting e-Sklep Start bezpłatnie. Wystarczy, że w koszyku, w miejscu przeznaczonym na kod rabatowy, wpiszesz: qj48-7688-5776.

Materiał powstał przy współpracy z nazwa.pl

Szacuje się, że w sierpniu w Polsce mieliśmy 27,2 mln internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. A aż 57 proc. użytkowników sieci robi e-zakupy, podaje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”.

E-zakupy są szybkie, przyjemne i wygodne. Produkty są dostarczane „pod drzwi” lub do wybranego punktu odbioru. W obliczu pandemii i różnych ograniczeń największą zaletą zdalnych zakupów jest jednak to, że nie wymagają wychodzenia z domu.

Pozostało 94% artykułu
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły