Imprezy i konferencje przeniosły się do sieci

Na razie tylko niespełna 5 proc. firm eventowych, czyli specjalizujących się w organizacji imprez, zamknęło lub zawiesiło w czasie pandemii swoją działalność. Pozostałe stawiają na przeczekanie albo na rozwój w sieci.

Aktualizacja: 26.10.2020 11:10 Publikacja: 26.10.2020 10:48

Imprezy i konferencje przeniosły się do sieci

Foto: AdobeStock

Prawie dziewięciokrotnie wzrosła w czasie pandemii liczba eventów, w tym konferencji organizowanych online lub w modelu hybrydowym (gdy można w nich uczestniczyć bezpośrednio albo przez internet) - wynika z danych firmy ClickMeeting, która rozwija e-platformę do wideokonferencji i webinarów.

Według danych firmy, na dostarczanej przez nią platformie, w tym roku odbyło się w Polsce o 787 proc. więcej dużych wydarzeń niż w 2019 r. Na świecie ten wzrost wyniósł 186 proc.

Jeszcze większy był wzrost liczby uczestników, bo eventy w formie online lub hybrydowe przyciągają od 40 proc. do nawet 250 proc. więcej osób niż te same wydarzenia organizowane wcześniej w formacie stacjonarnym.

– Bez wychodzenia z domu można zostać prelegentem lub słuchaczem konferencji niezależnie od tego, gdzie akurat się przebywa. Dodatkowo jest to oszczędność pieniędzy w porównaniu do wydarzeń stacjonarnych, ponieważ w wielu wypadkach wystarczy tylko zadbać o stabilne narzędzie do prowadzenia wydarzeń online – wyjaśnia Martyna Grzegorczyk, menedżer w ClickMeeting dodając, że wydarzeniu organizowanych na platformie firmy może brać udział nawet 20 tys. osób jednocześnie.

Problem w tym, że imprezy online wykluczają z rynku część firm, które rozwinęły się dzięki stacjonarnym konferencjom. Tymczasem, przy ok. 7,2 tys. imprez masowych, które organizowano co roku w Polsce, branża eventowa była szacowana na ok. 3 mld zł.

Z analizy Bisnode Polska przeprowadzonej dla ClickMeeting, wynika, że w Polsce jest prawie 38,4 tys. firm zajmujących się eventami, przy czym dla niespełna 13 proc. z nich (4,9 tys.) jest to główna działalność. Liczbę osób związanych zawodowo - bezpośrednio lub pośrednio - z tą branżą autorzy analizy szacują na ok. 220 tys.

Część z nich straciła wskutek pandemii pracę, gdy ponad 1,8 tys. firm eventowych zawiesiło lub zamknęło działalność. To jednak tylko o jedną piątą więcej niż rok wcześniej, co oznacza, że branża jakoś daje sobie radę. Jak ocenia Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting, pomocny był tutaj wzrost popularności wydarzeń organizowanych w modelu online lub hybrydowym.

Prawie dziewięciokrotnie wzrosła w czasie pandemii liczba eventów, w tym konferencji organizowanych online lub w modelu hybrydowym (gdy można w nich uczestniczyć bezpośrednio albo przez internet) - wynika z danych firmy ClickMeeting, która rozwija e-platformę do wideokonferencji i webinarów.

Według danych firmy, na dostarczanej przez nią platformie, w tym roku odbyło się w Polsce o 787 proc. więcej dużych wydarzeń niż w 2019 r. Na świecie ten wzrost wyniósł 186 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje