fbTrack
REKLAMA

Biznes

Pomysł na skuteczny biznes? Postaw na sklep e-commerce jako drugie źródło dochodu

Stacjonarna sprzedaż produktów to za mało, zwłaszcza w sytuacji, kiedy kolejne branże z powodzeniem przenoszą się do Internetu. Wykorzystaj możliwości, jakie daje sklep e-commerce i ciesz się korzyściami, jakie gwarantuje Ci drugie źródło dochodu. Poznaj wszystkie strony takiego rozwiązania, sprawdź, czego potrzebujesz na start i przekonaj się, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów. Wiesz, jak promować sklep e-commerce? Podpowiemy!

Wszystkie strony sklepu e-commerce

Decydując się na sprzedaż za pośrednictwem Internetu, musisz mieć świadomość korzyści i związanych z taką formą działalności niedogodności. Zanim podejmiesz kolejne kroki, sprawdź, jakie są najczęściej wskazywane zalety i wady prowadzenia sklepu w systemie e-commerce.

Korzyści związane ze sklepem e-commerce

Korzyści związane z prowadzeniem sklepu e-commerce mają swoje źródło przede wszystkim w charakterze takiej działalności.

- Sklep e-commerce, traktowany jako drugie źródło dochodu to zdecydowanie mniejsze ryzyko;
- Drugi biznes, to większe doświadczenie! Pamiętaj jednak, że nawet jeśli w swojej działalności czujesz się zdecydowanie swobodniej, nie oznacza to, że nie popełniasz błędów. Na szczęście w przypadku sklepu e-commerce są one zdecydowanie mniej kosztowne;
- Rozpoczęcie działalności w systemie e-commerce zwykle nie wymaga od Ciebie dużych nakładów finansowych, dlatego nie musisz dysponować dużym budżetem.

Wady prowadzenia sklepu e-commerce

Niestety, nie istnieją rozwiązania doskonałe i takim, chociaż mogłoby się wydawać inaczej, nie jest również prowadzenie sklepu w systemie e-commerce. Chociaż taki kanał dystrybucji produktów zdecydowanie zachęca, ma swoje wady.

- Prowadzenie sklepu e-commerce jest naprawdę czasochłonne. Szybko przekonasz się, że sprawna realizacja złożonych zamówień będzie wymagała od Ciebie pracy także po pracy oraz w weekendy;
- Początek działalności wiąże się z podjęciem inwestycji w zatowarowanie, a w sytuacji, gdy oferujesz rękodzieło - w potrzebne materiały. Chociaż kwoty nie są duże, zdarza się, że potrafią zachwiać firmowym budżetem;

Dobry start, czyli od czego zacząć, by odnieść sukces?

Niskie koszty uruchomienia sklepu internetowego zdecydowanie zachęcają do prowadzenia działalności w takiej formie. Chcesz cieszyć się korzyściami drugiego biznesu? Sprawdź, jak mądrze rozpocząć sprzedaż internetową i odnieś prawdziwy sukces.

1. Sprawdzona hurtownia lub unikalny towar

Rozpoczęcie sprzedaży w systemie e-commerce będzie wymagało od Ciebie odpowiedniego zatowarowania sklepu. Warto odpowiednio wcześnie dokonać rzetelnej analizy konkurencji i znaleźć rzetelnego dostawcę. Znajdź właściwie zaopatrzoną hurtownię i miej pewność, że Twój sklep e-commerce zdecydowanie wyróżni się wśród konkurencji.
Druga opcja to sprzedaż unikalnych lub rzadkich towarów jak np. rękodzieła. Wtedy masz pewność że nikt inny nie sprzedaje takich samych towarów.

2. Oprogramowanie sklepu

Chcesz maksymalnie ograniczyć koszty związane z uruchomieniem sklepu e-commerce? Rozpocznij swoją działalność, korzystając z darmowych rozwiązań sklepowych typu WooCommerce, wymagających niezaawansowanej wiedzy technicznej. Masz minimalne środki na uruchomienie sprzedaży? Postaw na rozwiązania abonamentowe, czyli sklep internetowy w abonamencie. Miesięczna opłata jest rzędu kilkudziesięciu złotych. Dodatkowa zaleta takich rozwiązań to gotowe szablony oraz integracje – wszystko wyklikasz z panelu i nie potrzebujesz pomocy programisty, by uruchomić sklep. Poradnik na temat zakładania sklepu: https://carted.pl/poradniki/jak-zalozyc-sklep-internetowy/.

3. Integracja sklepu z serwisami sprzedażowymi

Zintegruj swój sklep z serwisami sprzedażowymi i porównywarkami cen. Takie rozwiązanie pozwoli Ci wygodnie i skutecznie zaprezentować ofertę i dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. To szczególnie ważne na początku działalności sklepu, gdzie bardzo potrzebny jest ruch i sprzedaż. Z pomocą porównywarek cen jak np. Ceneo czy Nokaut szybko dotrzesz do wielu potencjalnych klientów.

4. Własna domena

Decydując się na sklep internetowy, potrzebujesz domenę. Zadbaj o to, by była to łatwa i ciekawa nazwa. Dodatkowo pamiętaj o certyfikacie SSL, który zapewni bezpieczne połączenie.

TOP 5, czyli najpopularniejsze produkty sprzedawane online

Decydując się na sklep e-commerce jako drugie źródło dochodu, nie musisz sprzedawać dokładnie tego asortymentu, który proponujesz w sklepie stacjonarnym, jeśli taki prowadzisz. Sprawdź TOP 5 najpopularniejszych produktów sprzedawanych online i sprawdź, jak w takiej branży dodatkowo możesz się wyróżnić.

1. Odzież, akcesoria i dodatki

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością, stopniowo zastępując ich tradycyjną, stacjonarną formę. Nie można się dziwić - są wygodne, szybkie i maksymalnie dopasowane do Ciebie. Chociaż sklepów e-commerce oferujących odzież, akcesoria i dodatki jest naprawdę dużo, masz szansę się wyróżnić!
- Zaproponuj to, czego nie e-konsument nie znajdzie w sieciówkach! Postaw na odzież w stylu vintage, zaproponuj ubrania wyłącznie z naturalnych materiałów albo ręcznie wykonane dodatki;
- Prowadzisz stacjonarny sklep z odzieżą używaną? Sklep e-commerce pozwoli Ci sprzedawać nierzadko pojawiające się perełki w jeszcze lepszych cenach! Dokonaj dokładnej selekcji asortymentu - szybko przekonasz się, że to, co nie sprzeda się na miejscu, znajdzie nowego właściciela online, zwłaszcza jeśli stałymi klientami sklepu stacjonarnego są wyłącznie dojrzałe i starsze klientki;

2. Książki

Książki to doskonały sposób na własny sklep e-commerce, zwłaszcza że zainteresowanie czytelnictwem wyraźnie rośnie. Internetowej księgarni możesz nadać różny profil - skupić się na książkach historycznych, postawić na niebanalne wydania dedykowane dzieciom albo skupić się na literaturze kobiecej. Twój pomysł będzie miał bezpośredni wpływ na Twój sukces!

3. Sprzęt RTV i AGD i sprzęt komputerowy

Rozpoczęcie sprzedaży sprzętu RTV i AGD oraz sprzętu komputerowego będzie wymagało od Ciebie wyraźnie większego nakładu finansowego - zatowarowanie sklepu może być naprawdę kosztowne. Zdecyduj, na jakie sprzęty postawisz i zadbaj o własny rozwój. Wiedza na temat specyfikacji proponowanych produktów okaże się naprawdę pomocna - nie tylko udzielisz rzetelnych odpowiedzi na pojawiające się pytania, ale przede wszystkim, pomożesz swoim klientom dokonać odpowiedniego wyboru.

4. Kosmetyki i perfumy

Internetowa drogeria to doskonały sposób na sklep w systemie e-commerce. Oferując kosmetyki i perfumy, możesz przygotować ofertę dla całej rodziny, pozwalając na wygodne i szybkie zakupy. Nie bez powodu właśnie ta branża znalazła się pośród pięciu najpopularniejszych - zdecydowana większość e-konsumentów decyduje się regularnie korzystać z możliwości, jakie oferują e-drogerie.

5. Zabawki, odzież i akcesoria dla dzieci
Zabawki, akcesoria i ubranka dla dzieci zdają się być powszechnie dostępne. Jeśli widzisz siebie właśnie w tej branży, postaw na oryginalny asortyment i wyróżnij się z tłumu! Możesz zaoferować drewniane i edukacyjne zabawki, stylowe, jednokolorowe ubranka i akcesoria wykonane z naturalnych materiałów.

Skuteczna promocja sklepu

Założyłeś sklep e-commerce jako swój drugi biznes? Czas na skuteczną promocję! Teoretycznie, i tak byłoby zdecydowanie najłatwiej, działania marketingowe powierzyć specjalistom. Jeśli jednak chcesz uniknąć dodatkowych kosztów przy drugim biznesie, skup się na tym, co możesz zrobić sam - a dzięki mediom społecznościowym, możesz naprawdę dużo.

Profil na Facebooku i Instagramie to ciągle zbyt mało? Sprawdź, w jakich obszarach jeszcze warto działać, by zapewnić sobie stałą obecność klientów.

Skup się na pozycjonowaniu strony i tekstach SEO. Dużo można zrobić tu samemu. Jest wiele poradników jak skutecznie promować swój sklep internetowy w wyszukiwarkach. Oczywiście, jeśli pozwala na to budżet, warto wynająć do promocji sprawdzonych specjalistów.

Promuj swój sklep nie tylko w social mediach! Wykorzystaj serwisy sprzedażowe i porównywarki cen. Pojawiając się w takich miejscach w sieci wyraźnie zwiększasz zasięg swojej działalności.

Przy promocji sklepu zawsze jest pomocna reklama. Można ją prowadzić już przy małych budżetach. Warto zacząć od reklamy produktowej Merchant Center – kieruje ona zainteresowanych bezpośrednio na stronę produktu. Inne reklamy warte sprawdzenia to reklamy tekstowe Google Ads oraz reklamy w social mediach na Facebooku oraz Instagramie, więcej na https://carted.pl/oferta/kampanie-adwords/.

Ogólnie skupiając się na promocji trzeba patrzeć na różne kanały ruchu (reklamy, pozycjonowanie, porównywarki cen itd.) i starać się maksymalnie dywersyfikować ruch, czyli budować ruch ze wszystkich tych kanałów. Wtedy zwiększysz szansę na sukces swojego sklepu.

Obsługa klienta na maksymalnie wysokim poziomie

Prowadzenie sklepu e-commerce to będzie wymagało od Ciebie zaangażowania nie tylko w zatowarowanie, ale przede wszystkim - w profesjonalną obsługę klienta, obejmującą:

- dostępność towaru;
- czas realizacji zlecenia;
- koszt i różnorodność opcji dostawy;
- zgodność towaru z opisem;
- kontakt z klientem;
- brak uszkodzeń towaru;

Na początku działania sklepu, gdy sprzedaż i ruch są mniejsze, możesz dopracować te elementy. Warto zadbać o jak najlepszą obsługę klienta, bo pozytywne opinie pomagają w zbudzeniu zaufania i zwiększeniu sprzedaży.

Tekst przy współpracy z https://carted.pl/.

Materiał Promocyjny 

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA