Dyrektor generalny Robert Buchbauer rozpoczyna restrukturyzację, łącząc działania marketingowe i sprzedażowe, co oznacza tylko w Austrii zwolnienie z biura firmy 200 osób.

- Swarovski obecnie dostosowuje swoją działalność do nowej wizji i strategii rozwoju, zmieniając w ten sposób istniejące struktury organizacyjne i model biznesowy - powiedział.

Nowy dyrektor generalny zajmuje to stanowisko ledwie od kwietnia i już przeprowadza gruntowną restrukturyzację. 125-letnia firma rodzinna tradycyjnie działała głównie w modelu B2B, czyli sprzedawała najwięcej swoich produktów firmom modowym, własna siec salonów była tylko dodatkiem. Obecnie stara się połączyć kanały cyfrowe i fizyczne. W październiku firma otworzyła swój pierwszy nowy sklep w Mediolanie.

Firma sprzedaje zegarki w przedziale cenowym do około 400 dol. Firma zatrudnia około 29 tys. osób na całym świecie i generuje roczną sprzedaż w wysokości około 2,7 mld euro. Koncern poza biżuterią sprzedaje również narzędzia optyczne i maszyny przemysłowe – w sumie wygenerował sprzedaż w wysokości około 3,5 mld euro.